Drit og dra

av (forfatter) og Lars Lenth (gjendikter).

Gyldendal 2009 Innbundet

Mrs. Starch er den verste læreren man kan tenke seg. Plutselig forsvinner hun under en skoleutflukt. De finner en krøllete lapp der hun forklarer at hun måtte reise på grunn av en krisesituasjon i familien. Politiet og rektor godtar dette, men ikke elevene hennes, Nick og Marta. De mener det er noe muffens som foregår, og bestemmer seg for å finne ut hva.

Endelig ny Hiaasen-fest! Humor, spenning og aktuell miljøkrim for unge lesere Mrs Bunny Starch er rett og slett den verste læreren man kan tenke seg; hun ydmyker elevene konstant, og er fryktet av alle. Så da hun en dag plutselig forsvinner sporløst under en skoleutflukt, er det ingen som er spesielt lei seg, og mange som kunne ha hatt god grunn til å ha noe med forsvinningen å gjøre!Da de finner en krøllete lapp der hun forklarer at hun i all hast måtte reise på grunn av en krisesituasjon i familien, godtar både rektor og politiet det. Men ikke elevene hennes Nick og Martha. Det er definitivt noe muffens som foregår, og de bestemmer seg finne ut hva. I Black Vine Swamp -- der det foregår lyssky oljeutvinning, og økokrigere, ungdomskriminelle, og den utrydningstruede Florida-panteren råder grunnen, går ungdommene fryktløst til verks med å løse forsvinningsmysteriet.DRIT OG DRA er en skikkelig page-turner med hjerte, humor og spenning i stort monn. "Ikke mange forfattere klarer overgangen fra voksenromaner til bøker for barn og ungdom like godt. Hos Hiaasen er det sømløst. Det gjør DRIT OG DRA til en virkelig lesefest!The New York Times Book ReviewHiaasen slår til igjen, og byr på en historie så fylt av fart og spenning at den burde tilfredsstille den mest kresne leser.Horn Book MagazineHiaasens actionfylte krimhistorie presenterer et fargerikt persongalleri av feige skurker og eksentriske helter. Plotet og intrigene er så godt skrudd sammen at det er vanskelig å legge boka fra seg.Publisher.s Weeklywww.carlhiaasen.com

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205391024