Dragons of autumn twilight

Dragonlance chronicles volume I

av (forfatter), Tracy Hickman (forfatter), Michael Williams (medforfatter) og Valerie Valusek (illustratør).

Wizards of the coast 2004 Heftet

Dragene har kommet tilbake til Krynn, og krigens mørke truer med å legge hele landet øde. Det eneste håpet om fred er ei lita gruppe som tilfeldighetene og krigen har ført sammen, men deres kamp i det godes navn synes håpløs.

Forlag Wizards of the coast

Utgivelsesår 2004

Serie Dragonlance

Genre Fantastisk litteratur

Small world, Krynn. I'll have to teach you a few of my spells. I have one ... a fireball ... let's see, how did that go?

-Fizban

The cruelest form of torture one can inflict on a kender is to lock him up. Of course, it is also widely believed that the cruelest form of torture one can inflict on any other species is to lock them up with a kender. After three days of Tasslehoff's incessant chatter, pranks and practical jokes, the companions would have willingly traded the kender for a peaceful hour of being stretched on the rack - at least, that's what Flint said.

Disse bøkene inngår i min permanente samling

Dragonlance Chronicles-serien var blant de første fantasybøkene jeg leste. De er blant bøker jeg stadig kommer tilbake til, og som ligger i min permanente samling.

De introduserte meg ikke bare for fantasy, men preget meg også hva rollespill angår. Min favorittrase i rollespill er den dag i dag kendere. Samtidig husker jeg godbiter som "I seem to remember a spell..." med et smil om munnen.

Disse bøkene plukker jeg opp igjen med ujevne mellomrom, og storkoser meg hver gang.

Uthevet tekst

• "Time of the Twins (Dragonlance - Legends)" av Margaret Weis
  • "Test of the Twins - 3 (Dragonlance" av Margaret Weis
  • "Legenden om tvillingene. Bd. 2 - lys og mørke" av Margaret Weis
  • "War of the Twins - 2 (Dragonlance" av Margaret Weis
  • "Legenden om tvillingene. Bd. 1 - magiens våpen" av Margaret Weis
  • "Legenden om tvillingene. Bd. 3 - kreftene brytes" av Margaret Weis
  • "Homeland - The Dark Elf Trilogy, Part 1 (Forgotten Realms" av R. A. Salvatore
  • "Skygge over Armengar - sagaen om riftkrigen tredje bok del I" av Raymond E. Feist
  • "Mørke over Sethanon - sagaen om riftkrigen tredje bok del II" av Raymond E. Feist
  • "Shannaras seidmann - del I" av Terry Brooks
  • "Shannaras seidmann - del II" av Terry Brooks