Dødsriket

Aschehoug 2007 Heftet

Den saudiarabiske prinsen Yasir dreper sin unge kone Noorah. Hennes tvillingbror, bankmannen og dataeksperten Saeed, sverger død over prinsen. Men det nøye planlagte attentatet går ikke etter planen, og han må flykte fra Jidda, gå i dekning og skaffe seg en ny karriere. Han blir hellig kriger. I Oslo planlegger fire studenter fra Midtøsten et selvmordsangrep, men en sprengladning går av på Kringsjå studentby før de klarer å få satt aksjonen i verk. Tommy Tenvold slutter i den triste jobben i Skattedirektoratet og begynner i stedet i en toppjobb i et nystartet, internasjonalt inkassofirma. Han vet imidlertid ikke at han er i ferd med å bli et offer for islamske jihadister. For i Oslo går det en saudiaraber rundt og tenker på hevn, en hevn så spektakulær at den vil skape sjokkbølger langt utover Norges grenser.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788203192470

EAN 9788203192470

Serie Aschehoug krim

Genre Krim Thrillere

Omtalt sted Oslo Saudi-Arabia

Tildelt litteraturpris Rivertonprisen 2006

Her har jeg samlet alle lydbøkene som er blitt anbefalt i en diskusjon om lydbøker.

Gode, spennende krimbøker som jeg har lest.

Leste og uleste bøker i bokhylla

Bøker jeg har lest i 2016

• "Freshwater - thriller" av Tom Kristensen