Dødsmerkene

av (forfatter) og Hilde Lyng (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2018 Heftet

I galaksen der kraften styrer, har alle sitt eget talent en kraftgave.

CYRA er søsteren til den brutale tyrannen som regjerer Shotets folk. Cyras kraftgave gir henne smerte og makt noe broren utnytter ved å bruke henne til å torturere sine fiender. Men Cyra er mye mer enn et våpen i brorens hånd ...

Akos er sønn av en bonde og et orakel fra den iskalde planetnasjonen Thuvhe. Kraftgaven hans beskytter ham, og han er grenseløst lojal overfor familien. Da Akos og broren blir tatt til fange av soldater fra Shotet, forsøker Akos desperat å få broren levende ut derfra koste hva det koste vil.

Så kastes Akos inn i Cyras verden, og fiendskapen mellom landene og familiene deres føles som en uoverstigelig hin-dring. Vil de hjelpe hverandre å overleve, eller vil de ødelegge hverandre?

DØDSMERKENE er Veronica Roths praktfulle portrett av vennskapet og kjærlighetens kraft, i en galakse fylt av fascinerende gaver.

Oversatt av Hilde Lyng, MNO

VERONICA ROTH har skrevet de internasjonale bestselgerne Divergent, Opprøreren, De lojale og Four Tobias historie. Roth og mannen er bosatt i Chicago.

Finn ut mer på www.dodsmerkene.no

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2018

ISBN13 9788241916496

EAN 9788241916496

Serie Dødsmerkene (1)

Genre Science fiction Fantasy

Har lest denne boken på engelsk. Jeg er egentlig ikke så glad i SciFi, og denne duologien er ikke spesielt unik eller engasjerende. Den har noen bra og relaterbare karakterer, men ellers er universet litt kjedelig.

• "Ravnekongen" av Maggie Stiefvater
  • "Drømmetyvene" av Maggie Stiefvater