Dødens kjemi

av (forfatter) og Halvor Kristiansen (oversetter).

Gyldendal 2007 Heftet

David Hunter, en tidligere rettsmedisiner, skal starte et nytt liv som landsbylege i Maitland i Norfolk. Så blir to lokale kvinner funnet drept, og landsbyboerne mistenker den nye innflytteren. I virkeligheten henvender politiet seg til David for hjelp på grunn av hans fortid som rettsmedisiner. Så forsvinner også Davids kjæreste, Jenny. De vet at morderen bruker tre dager fra han fanger et offer til han tar livet av henne, så David og politiet har tre dager på seg til å finne Jenny.

En mann går av toget på en øde jernbanestasjon en regntung kveld i mars. David Hunter, fra London, skal starte et nytt liv som landsbylege i Manham i Norfolk. Like etter blir to lokale kvinner funnet drept. Hvem andre enn en innflytter som David kan gjøre noe slikt i idylliske Manham? Likevel er det nettopp David politiet henvender seg til for hjelp. David har nemlig en fortid som rettsmedisiner. Simon Beckett er frilansjournalist for blant annet The Times, The Daily Telegraph, The Independent on Sunday og The Observer. Dødens kjemi er den første i en serie bøker. Den utkommer i en rekke land.Terningkast 5. «Velskrevet og velkomponert ... en klaustrofobisk atmosfære av fortettet uro!» Anne Merethe K. Prinos, Aftenposten«Meget spennende krimdebut om en rettsmedisiner.»Kurt Hanssen, Dagbladet

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205366916

EAN 9788205366916

Serier Gyldendal krim David Hunter (1)

Genre Krim

Omtalt sted England