Dødens elv

Vigmostad Bjørke 2015 E-bok

Foran øynene på 15 inviterte tilskuere krabber en maskert mann ned i en tønne med dynamitt og sprenger seg selv. De inviterte aner ikke hvem den maskerte mannen er, og kjenner heller ikke hverandre. Det eneste de har til felles, er at hver og en av dem mottok invitasjon uten avsender om å overvære seansen, med begrunnelsen at de alle bærer sin del av ansvaret for mannens død. En time før selvmordet fikk også journalist Nicolay Wolff invitasjonen. Han begynner å grave i saken, uvitende om hvilke gjenferd fra fortiden han kommer til å møte. "Dødens elv" er tredje bok om kriminaljournalisten Niclolay Wolff i 1950-tallets Norge.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788241911804

EAN 9788241911804

Serie Nicolay Wolff (3)

Genre Krim

Omtalt tid Etterkrigstiden

Omtalt sted Drammen

Utdrag fra omtale på bloggen min:
"Det som for denne leseren løfter det hele til godt over middels er tidskoloritten. Vi er nesten 60 år tilbake i tid. Og det er ganske befriende med en krim uten verken DNA-spor, skjulte datafiler eller avslørende mobilbruk.
Neida, her sendes det brev, faktisk med drosje (ikke taxi), det skrives på skrivemaskin, man sier "De" til hverandre og pumpene på bensinstasjonen er betjente."

Her er hele omtalen - pluss mer bokstoff på bloggen min Bjørnebok.

Eller lest og lest, jeg hørte NRKs radioteaterversjon i påsken. Synes det er innafor. Moro var det og. Særlig å høre skuespillerne prøve seg på breit drammensk fra femtitallet.

Antihelten slår til igjen Spennende lesning OG jeg synes boka er vel mye storry og litt fo lite slik at vi blir kjent med karakterene litt klisje ,men for all del SPENENDE

avkok av seneste lesing

• "Rød desember" av Frits De Bourg