Dødens codex

av (forfatter) og Helge Winther-Larsen (oppleser).

Cappelen Damm 2012 CD

Fredric Drum befinner seg i Italia, hvor han skal tyde en gammel, gresk tekst. Så blir et mord blir begått, tilsynelatende uten grunn, og Fredrik Drum vikles inn i en mordgåte med ingrediensene mystikk, gresk filosofi og mørk middelalder. Dette er den tredje romanen om Fredric Drum og Skarphedin Olsen. Denne utgaven er ei lydbok i MP3-format. Den kan kun spilles i CD-spillere som kan spille av dette formatet.

Format CD

ISBN13 9788202278663

EAN 9788202278663

Serie Fredric Drum og Skarphedin Olsen (3)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Italia

Her er min anmeldelse av "Dødens Codex" (ekstern lenke)

Den tredje boka med Fredric Drum på eventyr, i Sør Italia denne gangen. Gert Nygårdshaug byr opp til dans og det svinger skikkelig etter hvert. Dog er ikke denne historien drivende som de to første i serien.

Denne fenget meg ikke så mye som Honningkrukken. Mulig det ble for oppstykket høring på lydboka..

Fredrik Drum, drummegutten. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Dette er den tredje boka Gert Nygårdshaug skriver om Fredrik Drum. Det er en stund siden jeg leste de andre bøkene, men jeg var ikke så langt ute i den før det slo meg at mye var kjent. Denne lignet mye på den første boken,"Honningkrukken", og da dalte noe av min interesse. Boken har alikevel stort spenn. Alt fra drivende spenning til tafatte klisjeer. Det var faktisk flere ganger jeg lo godt av ting som ble sagt og gjort denne gangen. Totalt sett skuffet Nygårdshaug meg litt, men språket og karikaturen må man bare elske!

Han håpet virkelig at han var sansbar. At fiskerne ikke hadde lest for mye Platon, og kom til den filosofisk noe tvilsomme konklusjonen at det var skyggen i fjellveggen som var virkeligheten.

hvert menneske blir ufornuftig uten forstand

Tror egentlig ikke dagens bokfangst har allmenn interesse, men vil gjerne slå et slag for dette boksalget. Beste i byen?

Kronologisk rekkefølge: Fredric Drum og Skarphedin Olsen

• "Cassandras finger" av Gert Nygårdshaug