Døden to ganger

av (forfatter) og Torleif Sjøgren-Erichsen (oversetter).

Aschehoug 2013 E-bok

Dette er femte bok om Archie Sheridan.

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788203219245

EAN 9788203219245

Serie Archie Sheridan (5)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oregon

Jeg har fulgt Archie Sheridan og Gretchen Lowell siden første bok, og er fullstendig hektet på dette forskrudde paret! Jeg har gleder meg enormt til denne boken, og jeg ble virkelig ikke skuffet. Dette er bra psykologisk thriller, og anbefales på det sterkeste - men bøkene bør leses i rekkefølge. Les hele min omtale på ritaleser.com

Cain er GOD og jo lenger jeg følger helten jo bedre blir bøkene Hun makter å hold interessen i en slik grad at nok en gang startet jeg på boken kl 19 og leste til den var slutt- slukte den kan man vel si. Ikke bare hovedpersonene er gode og fengslende , men jeg synes også de som er på visitt i boken blir kjente og spennende figurer Beuty Killer er fantastisk skildret- ikke svart og hvitt og med muligheter for egne tolkninger. Etter at jeg var ferdig med boken og sovnet- drømte jeg en fortsettelse av den- eller et sidespor, der en av etterforskerne ville ut av gruppa pga mye "skitt" men ble tatt i skole av en av de andre som fortalte alt det gode som Sheridan gjorde men som det ikke ble snakket om. Drømmen endte med at etterforskeren som ville ut sa" It is both God and Satan here- and both of them are delivering their shitt" .å drømme videre- på ordentlig!

Greit plott, men dårlig oppbygning! tidtrøyte!

6ordsanmeldelser av bøker, intet mer intet mindre

umulig å legge fra seg, :-) fortsettelse følger?

Hun kikket på klokka på dashbordet. Hun hadde bare ventet fem i minutter. Det føltes lenger. Hun røykte ferdig røyken og stumpet den. Hun lurte på hvor mange tilfeller av emfysem som kunne ha vært forhindret av punktlighet.

Etter en stund la Pearl fra seg videospillet, rullet seg ned fra sofartggen, vred seg i Susans retning og slengte armer og bein over lenet på sofaen. Tenåringer hadde ikke knokler, konstaterte Susan.

Susan hadde ikke sett Bliss lage så mye mat siden hun hadde meldt seg som frivillig på kjøkkenet til et bydelsteater som satte opp Vaginamonologene.

• "Slappfisk" av Mark Billingham
  • "En helvetes jobb" av Pierre Lemaitre