Døden til følge

Grieg bok 2006 Heftet

To ungdommer blir funnet knivdrept på Klosteret i Bergen sentrum. Drapene blir en stor nasjonal mediesak hvor bergenspolitiet blir mistenkt for manglende kontroll med narkotika, drapsmenn og utenlandsk mafia. Politiførstebetjent Bogart Ness blir satt til å løse drapssaken, og den avslører raskt sprekker i borgerskapets fasade. Dette er den første romanen om Bogart Ness.

Fartsfylt krim fra Bergen Natten til 16. desember blir to ungdommer funnet knivdrept på Klosteret i Bergen sentrum. Politiførstebetjent Bogart Ness blir satt til å løse drapssaken som raskt avslører sprekker i borgerskapets fasade. Døden til følge forteller om lavmoral, ønske om lettjente penger og et rått maktmisbruk for å nå målet om suksess og anerkjennelse. René Rønshof debuterer som krimforfatter med boken Døden til følge. Tidligere ansatt i Bergens Tidende som journalist med krimsaker som spesialområde. Han har de siste femten årene arbeidet som freelance journalist, tekst- og manusforfatter og filmprodusent.

Forlag Grieg bok

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788281200067

EAN 9788281200067

Serier Grieg krim Spenningskrim fra Bergen (1) Bogart Ness (1)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Bergen