Døden i ishuset

av (forfatter) og Arne-Carsten Carlsen (oversetter).

Gyldendal 2011 E-bok

Phoebe Maybury bor på Streech Grange. Alle vet at forholdet mellom henne og ektemannen David var dårlig. David forsvant for ti år siden. Så blir et lik funnet i ishuset på Streech Grange. Liket er nakent og umulig å identifisere. Kan det være David? Men hva har skjedd med David dersom liket ikke er ham? Walsh og McLoughlin ved Silverborne politistasjon blir satt på saken.

Et lik blir funnet i det gamle ishuset på Streech Grange. Kan det være David Maybury, eieren Phoebes ektemann, som forsvant sporløst for ti år siden? Ifølge folkesnakket har Phoebe myrdet ham. Men hvorfor er liket nakent - og umulig å identifisere? Er den døde likevel ikke David Maybury?
Døden i ishuset var Minette Walters' debutbok. Den fikk en strålende mottagelse av anmelderne og ble i 1992 tildelt de britiske kriminalforfatternes debutantpris, The John Creasey Award.

«. denne vårens beste kriminalroman. Det utrolige ved dette superstykke litteratur er at det dreier seg om et debutarbeide.» Terje Stemland, Aftenposten

«Med Døden i ishuset skriver Minette Walters seg med bravur inn på Agatha Christies hederskronede enemerker - en kriminalroman utenom det vanlige, skrevet med klok, kvinnelig klo.» Pål Gerhard Olsen, Bergens Tidende

ISBN13 9788205402263

EAN 9788205402263

Genre Krim

Nervene mine er som pianostrenger som venter på å bli truffet av en Rachmaninov konsert

En god gråt er en av de få gledene jeg har igjen.

Har forundret meg hvor mange det egentlig er. Dette er bare et utvalg av alle jeg har snublet over.

• "Det mørke rommet" av Minette Walters
  • "Krutt" av Minette Walters