Døden går i flosshatt

av (forfatter) og Rune Larsstuvold (oversetter).

Thriller forl. 2006 Innbundet

London blir terrorisert av Den gale hattemakeren, en mystisk og dristig skikkelse som forsvinner sporløst og etterlater sitt offer med en armbrøstpil i brystet og en stjålet flosshatt på hodet. Dr. Gideon Fell blir tilkalt av London-politiet for å bistå med løsningen på mordmysteriet.

John Dickson Carrs mesterverk fra 1933 - for første gang på norsk! .Ikke siden Jack the Rippers tid har denne byen blitt så terrorisert av en mystisk fremmed som slår til og forsvinner sporløst, som med bedriftene til det djevelske kriminelle geniet kjent som .Den gale hattemakeren`. Dette skriver London-journalisten Philip Driscoll i Daily Recorder. Litt senere blir han funnet død på trappetrinnene ved Traitor`s Gate i the Tower - med en armbrøstpil i hjertet, og en stjålet flosshatt på hodet. London-politiet står overfor en særdeles dristig morder, og behøver hjelp. De sender bud på dr. Gideon Fell, som får i oppgave å løse enda en komplisert mordgåte. Han må oppklare et særdeles fascinerende mysterium som inneholder noen små gipsdukker, en mystisk telefonstemme - og et til nå uutgitt manuskript av Edgar Allan Poe.

Forlag Thriller forl.

Utgivelsesår 2006