Dødelige dråper

thriller

Aschehoug 2011 E-bok

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Dette er den første boken om journalist Mia Mikkelsen.

ISBN13 9788203351228

EAN 9788203351228

Serie Mia Mikkelsen (1)

Genre Thrillere

Omtalt sted Brasil

Dette var en av de mest spennende bøker jeg har lest. Drivende god. Umulig å legge fra seg.

Her er min anmeldelse av Dødelige dråper. (Ekstern lenke)

"Dødelige dråper", Sidsel Dalen.
Etter en særdeles god omtale av denne boka av en bokblogger via Facbookgruppa "God bok", fikk jeg lyst til å lese denne thrilleren. En bok om en skikkelig gravende journalist, hvor livet i Norge går litt i motbakke. Hun tar et oppdrag å skrive noe om norske oljeinvistreringer i Sør-Amerika. Hun er som sagt gravende og finner mye grums i oljebransjen. Vi snakker korrupsjon, vold, utbytting og miljøbomber.
Jeg ble skuffa. Dette er alvorlige tema som opptar meg, men i boka ble det litt for mange faktorer som ble sydd sammen på en for meg ikke troverdig måte. Det ble litt for mange av disse faktorene som traff hverandre "tilfeldig" til at den ble troverdig. Tror forfatteren har glemt både hvor stor regnskogen er (var, den kryper stadig), og hvor stor by Rio med sine 6,1 mill er. Hun burde med fordel fokusert mer på hovedhistorien, og strammet inn på bihistoriene. Oppbyggingen av boka, hopping fra scene til scene slik som Dan Brown gjør det, likte jeg godt. Men hun burde tatt seg litt bedre tid i hver scene i begynnelsen for at gjøre leseren kjent med personene - som var i overkant stereotype, men de funka bra for det. Fint å være på jungeltur igjen, og det er spennende tema, så jeg vil nok bla litt i hennes neste hvis den kommer.

Se min bokanmeldelse på www.digglitt.no

Lettlest og spennende om miljøkriminalitet og korrupsjon med norske forgreininger i Amazonas og Brasil.

Det er ikke det at jeg er redd for å dø. Jeg vil bare ikke være til stede når det skjer.

Vi nordmenn elsker både å lese og reise. Har du lyst til å lese bøker med handling fra spennende byer? Her er VGs guide til godt lesestoff. VG 21.juli 2012

Skal jobbe nattevakter hele påska, enda godt jeg har det stille og rolig på jobb og har masse tid til å lese :) håper å kunne lest ferdig disse i påska :)

Bøker lest i 2017.

• "Nødhjelp" av Sidsel Dalen