Dødelig hilsen

Cappelen 1991 Heftet

Dette er forfatterens debutroman. Førstebetjent Wexford etterforsker drapet på 30-år gamle Margaret Parsons. Hun ble funnet i et kratt, og Wexford har få spor å gå etter. Margarets mann er lite samarbeidsvillig. Wexford finner imidlertid en bok som Margaret fikk for flere år siden. Den inneholder varme hilsener fra en som heter Doon, men hvem er egentlig Doon, og har han noe med saken å gjøre?

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 1991

ISBN13 9788202125080

EAN 9788202125080

Serie Cap spenningens mestere

Genre Politi og detektiver Krim

Denne boken var vel skrevet i sin samtid, men nå litt nostalgisk. Liker denne boken, den setter meg i nostalgisk britisk TV-krim stemning. Enkel fortellerstil og lengde jeg kan like.
Trekker et poeng for usikker - ble all tvil om rett gjerningsperson fjernet? Stusser litt over det.

• "Absolutt Grand Prix - hvor var Anita Skorgan da hele verden ventet på "Casanova"?" av Inge Solmo
  • "Skyggedans" av Carol O'Connell
  • "Dale garn - strikking og hekling med historisk sus" av Siri Sparboe
  • "Riverton-klubben hedrer Sven Elvestads Knut Gribb"
  • "Før døden skiller oss" av Ruth Rendell
  • "Sherlock Holmes - Mysterier I Utvalg 2" av Arthur Conan Doyle
  • "En morder tar feil" av Ruth Rendell
  • "Hedemorderen" av Ruth Rendell
  • "Melodi Grand Prix - artistene, suksessene, skandalene, antrekkene" av Jostein Pedersen
  • "Dødens stillhet" av Ruth Rendell
  • "Fuglemannen" av Ed McBain