Dødelig applaus

kriminalroman

Aschehoug 2010 Innbundet

En augustaften i 2009 står den verdensberømte James Medina på scenen i Operaen i Oslo. Det er Tosca som står på programmet, og det er en begivenhet at den store tenoren synger rollen som Mario Cavaradossi. Publikum er henrykt, men i salen befinner det seg også én som sørger for at Medinas karriere får en brutal og blodig slutt. Drapet er opptakten til dramatiske hendelser som sender sjokkbølger gjennom det internasjonale operamiljøet. Dette er forfatterens debut. Dette er den første boka om Tom Hartmann.

En augustaften i 2009 står den verdensberømte James Medina på scenen i Operaen i Oslo. Det er Puccinis "Tosca" som står på programmet, og det er en begivenhet at den store tenoren synger rollen som Mario Cavaradossi. Publikum er henrykt, men i salen befinner det seg også én som sørger for at Medinas karriere får en brutal og blodig slutt... "Dødelig applaus" er en skikkelig operakrim av en av våre store sangere.

ISBN13 9788203195938

EAN 9788203195938

Serie Tom Hartmann (1)

Genre Spenning

Omtalt sted Oslo

Hørte denne som lydbok, lest av forfatteren selv. En stor opplevelse! Wiik er en fantastisk skuespiller, som virkelig gir av seg selv under lesingen.

Boka og handlingen var veldig bra! Jeg likte godt hvordan handlingen bygget seg opp, og spenningen på slutten. Kanskje litt vel mye action på slutten, men Tom Hartmann er en tøff kar! Synes Wiik klarte å formidle bra om både handlinger, følelser, realisme og troverdighet. Artig med handling fra opera- og kunstverdenen, et ukjent område for meg.

En absolutt favorittbok!

Nå har jeg fått øynene opp for denne forfatteren- spennende- intrikat- og akkurat i denne boken lærer jeg faktisk noe om opera også- Han anbefales!!

Den verdensberømte tenoren James Medina står på scenen i Operaen i Oslo. Tosca står på programmet og rollefiguren til Medina skal dø. En attentatmann sitter i salen, og da eksekusjonspeletongen "fyrer" av, gjør morderen det samme...

Dette er første bok om Tom Hartmann, som havner i en umulig situasjon da han tar imot et tilbud fra Medinas manager Victor Kamarov.

Nervepirrende og utrolig sammensatt krim!

Voldsom fantasi - kanskje litt store "operafakter".

Opera rommer en skjønnhet som overgår alt annet. Hvor ellers finner man så sterke følelser som i Operaen? Intriger, begjær, hevntørst, forbrytelser og straff. Ingen annen kunstform gir deg samme innsikt i menneskets avgrunner som nettopp operaen. For en drapsmann finnes det ikke noen bedre utdannelse.

Dressen han hadde på seg var jo prinsipielt sett en dress. Selv om han sannsynligvis ville blitt ledd ut av Homsepatruljen.

Her er en oversikt over alt jeg har lest i 2010

Bøker kjøpt pr 24/11. Må bare få nok tid til å lese... Prioriteringer, prioriteringer.... ;)

Mine beste leseopplevelser hittil i år.

• "Dødsrytteren" av Øystein Wiik
  • "Slakteren" av Øystein Wiik