Død manns tid

av (forfatter) og Halvor Kristiansen (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2017 E-bok

Noen er villig til å vente lenge for å få hevn.

Et voldelig hjemmeran av en eldre, velstående dame ender med drap. Antikviteter for mange titalls millioner er også borte.

Og et unikt objekt, et armbåndsur med en enorm affeksjonsverdi, er på avveie. Det er dette som får den myrdede damens mektige familie til å involvere seg - og ta loven i egne hender.

Politietterforsker Roy Grace og teamet hans følger et spor som leder dem fra den lyssky delen av Brightons antikvitetshandel til New York. Saken har en forbindelse til fortiden - nærmere bestemt til byens mafiakrig på 1920-tallet.

Peter James (f. 1948) er en internasjonalt bestselgende spenningsforfatter som er utgitt på 36 språk og har solgt over 17 millioner bøker på verdensbasis. Død manns tid er den niende boken i serien om politietterforsker Roy Grace. James er kjent for å gjøre spesielt grundig research. Alle bøkene om etterforsker Roy Grace har sitt utgangspunkt i en sann historie eller i fakta han har funnet under forarbeidet.

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241915604

EAN 9788241915604

Omtalt sted New York England

Young people who dismissed the elderly overlooked one important thing. The older you were, the less you cared. That was the one, great, liberating thing about old age.

• "Not dead yet" av Peter James
  • "Dead man's grip" av Peter James