Død i hver dråpe

krim

Juritzen forlag 2013 E-bok

Katarina Grimstad er daglig leder av Hauken apotek, og bærer på en fryktelig hemmelighet. Når hennes mørke fortid innhenter henne, blir hun tvunget til å handle. Samtidig blir en av apotekets kunder funnet drept, og politietterforsker Joakim Wiberg må lede sin første drapssak. Han arbeider seg gjennom apotekets indre liv, der hevn, løgner, intriger, gamle lojalitetsbånd og tilgang til dødelige medikamenter skjuler den ene sannheten etter den andre.

Forlag Juritzen forlag

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788282053624

EAN 9788282053624

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oslo

Denne boken er det bare å glede seg over :D. Anbefales uforbeholdent, her er det både action og ting til ettertanke. Har foreslått den for venner som er like begeistret som meg.

Spennende med krim fra ett miljø jeg kjenner til.(jobbet mange år i apotek som farmasøyt) Bra deput! Likte boka, anbefales :-)

Herlig krim fra et, for meg, totalt ukjent miljø! Veldig artig med krim fra apotek, og med den fine blandingne av gamle historier og nye intriger som blir mikset sammen, så ble dette en veldig bra krim! En sterk femmer!

Det er mulig at det i enkelte deler av boka ble litt lettvint behandling av noe, men som leser la jeg ikke spesielt merke til det. Handlinga var jevn og god, ingen dødpunkter, jevn stigning i spenningen, spennende slutt. Alt i alt en meget god krim. Blir spennende å se om forfatteren kommer med flere bøker. Hun er visst fra apotekermiljø, og det er kanskje begrenset hvor mye som kan skje på et apotek? Uansett kan hun ta hovedpersonene videre og skrive fra et annet miljø også. Debuten overbeviser meg om at denne forfatteren har mere inne!

Ble ferdig med denne boken nå i kveld, etter å ha brukt flere dager på å lese den. Det var noe som ikke fenget heeelt med denne boken, klarer ikke helt sette fingeren på hva. Vanligvis sluker jeg bøker når de fanger min interesse, men Død i hver dråpe innfridde ikke helt til forventningene jeg hadde på forhånd.

Jeg vil ikke si jeg ble skuffet, for det ble jeg ikke. Boken underholdt meg, og de siste 100 sidene ble lest i en fei. Jeg følte også at jeg ble godt kjent med personene, min favoritt ble vel kanskje Joakim Wiberg. Spennende med apotekerkrim! Håper på mer krim fra Anny Koksæther!

Dette er ikke den beste krimmen jeg har lest, men på noen områder var den bra. Begynnelsen handler bare om de involverte på apoteket og det er ikke før midt i boken det skjer et mord og politietterforsker Joakim Wiberg må trå til. Han er nettopp forfremmet noen som møter motstand på politihuset, så det meste av tiden jobber han alene med å løse dette mordet.

Det positive er at man faktisk ikke forstår hvem som har drept apotekets kunde. Der er flere som kunne tenkes å stå bak, men en får ikke vite løsningen før helt til slutt. Den type krim liker jeg. Hvor man må tenke selv og gruble litt for å finne morderen.

• "Mitt onde jeg" av Lisa Scottoline
  • "Gyldendals påskekrim 2020" av Camilla Läckberg