Død hånd

Kagge 2004 Heftet

Privatetterforsker Theo Mowinkel reiser til Bahamas for å søke fred og ro. Der møter han den unge, vakre Amanda Hox fra Oslo. Da hun blir funnet myrdet på sitt hotellrom, blir Mowinkel mistenkt for mordet. Politiet i Norge kobles inn i saken, og han blir etterlyst. Sammen med den mystiske Shannon klarer han å rømme til New York og senere til Oslo. Theo må selv finne løsningen på drapet før politiet pågriper ham. Etterforskningen leder ham til et særegent politisk miljø, og han finner at det er mange som kan ha motiver for å ta livet av Amanda. Dette er en frittstående fortsettelse av De aller nærmeste, fra 2002.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2004

Serie Kagge krim

Genre Politi og detektiver Krim Thrillere

Spennende å se hvor mange av disse bøkene jeg kommer til å lese.

• "Glitz" av Elmore Leonard
  • "Rødt regn - kriminalroman" av Pål Gerhard Olsen