Din eneste venn

av (forfatter) og Radioteatret (utgiver).

Lydbokforlaget og NRK 2010 CD

I 1980 blir to prostituerte og en ung kvinnelig student voldtatt og drept. Den hørselshemmede Reidar Andersen dømmes på grunn av indisier, og etter endt soning slår han seg ned i Horten. Folk i Horten blir redde når de får vite at en trippeldrapsmann har slått seg ned i byen, og det blir ikke bedre da unge kvinner begynner å forsvinne sporløst i Vestfold. Journalisten Mirjam Lange tror ikke Reidar Andersen er skyldig, og hun kontakter tønsbergsadvokaten Svend Foyn for å få hjelp til å se på Reidar Andersens sak. Blant de medvirkende er: Øystein Røger, Ingrid Bolsø Berdal, Elsa Lystad og Erik Hivju.

Den vakre kvinnen Mirjam ber Sven Foyn om hjelp. Hun har i lengre tid forsøkt å finne ut om riktig personen ble fengslet i en sak for 20 år siden der tre kvinner ble voldtatt og drept. Hun opplever å bli forfulgt, og noen forsøker å kjøre henne ned. Kan det være ekskjæresten hennes som ikke vil gi slipp på henne? Så en dag eksploderer bilen hennes, noe som får fatale følger. Foyn kommer på sporet av pedofile menn, utenlandske torpedoer og flere mennesker i øvre sjikt av samfunnet med mange hemmeligheter og forbrytelser på samvittigheten. Er det et justismord han er i ferd med å avdekke? Den Tønsbergbaserte advokaten settes på en skikkelig prøve hvor både han selv og hans nærmeste blir utsatt for livstruende farer.

Forlag Lydbokforlaget NRK

Format CD

Serier Krim og spenning fra Radioteatret Svend Foyn (7)

Genre Krim

Omtalt sted Vestfold

Svend Foyn nr 7

-Du er vanskelig å lese. Heller ikke det hørtes ut som et kompliment. Ifølge min ekskone kunne jeg leses som en åpen bok. For henne var problemet bokens innhold.

From så på meg.Ansiktsuttrykket var like uttrykksfullt som det jeg hadde observert hos min datters skilpadde.

Froms diskrete flir var nå gått over i et smil,like hjertelig som det du ser hos gjedder idet de blir flådd.

Det var overraskende mye folk i parken denne morgenen. Folkerike innvandrerfamilier,hippier fra en annen tid,narkofolk med anspente blikk og langsomme bevegelser,nyslåtte barnefamilier med avanserte designerbarnevogner,gamle damer med matpakke og termos,yppige ungjenter med bare mager,flatere enn min egen lommebok.

Raymond Antonsen var enda høyere enn sjefen sin,men atskillig tynnere,med innsunket bryst og underarmer dekorert som veggmalerier.

Bøker jeg vil anbefale av norske forfattere!

• "Det annet kinn - kriminalroman" av Jan Mehlum
  • "For Guds skyld - kriminalroman" av Jan Mehlum