Digital fotografi i praksis

av (forfatter) og Magnar Fjørtoft (illustratør).

Abrakadabra forlag 2012 Innbundet

Boken forklarer prinsippene for digitalt fotografi, med det praktiske for øyet. Blant temaene er bruk av digitalkamera, verktøy i bildebehandlingsprogrammer, tonekurver, farger og fargejustering, bildemanipulering, skanning av film, kalibrering av dataskjermen, grunnleggende elementer som lys, form og komposisjon m.m.

Forlag Abrakadabra forlag

• "Boken om digital fotografering - lær deg triksene som lar deg ta bilder som proffene!" av Scott Kelby
  • "Jorden sett fra himmelen - et flyportrett av kloden vår" av Yann Arthus-Bertrand
  • "Villmarksboka - utstyr, feltkunnskap og overlevelsesteknikk" av Lars Monsen
  • "Symbolleksikon" av Hans Biedermann