Dickie Dick Dickens 4

nå er han der igjen!

av (forfatter), Alexandra Becker (forfatter), Hans Heiberg (oversetter), Maj Sønstevold (musiker), Gunnar Sønstevold (musiker) og NRK Radioteatret (utgiver).

NRK lydbokforl. 2003 CD

Dickie Dick Dickens, den farligste mann på det amerikanske kontinent. Den allmektige konge i Chicagos underverden, bondegutten som arbeidet seg opp fra lommetyv til gangsterboss. Som spilte wienervals og beiteplukk i ledige stunder. Den elleville fortellingen bygger på hans erindringer, dem han skrev 20 år senere i fengslet Sing Sing, og som er oversatt til 14 språk. Det påstår i hvert fall forfatterne, som utfolder seg stort i sitt humoristisk-kriminalistiske forfatterskap.

Dickie Dick Dickens 4 ble sendt i radio i 1970 og 1973, og er nå endelig tilgjengelig som lydbok! Her, på utallige oppfordringer, foreligger de tre siste av hans dramatiserte eventyr, trofast gjengitt etter hans egne memoarer, som ble skrevet i Sing-Sing og oversatt til 14 forskjellige språk. 1. Nå er han der igjen! eller Hvorfor senatorens frue glemte sin forlovelsesdag eller Er Dickies erkefiende Jim Cooper likevel blant de levendes tall? 2. Så bortfører vi litt, for eksempel mannen med nøkkelen til Che-wag-wang-hoah-papirene. 3. Hverdag i Chicago er selvsagt ikke lik andre hverdager, særlig ikke når rivaliserende smuglerkonger ryker sammen...

Forlag NRK lydbokforl.

Utgivelsesår 2003