Diabetes - nei takk!

den naturlige måten med LCHF

av (forfatter) og Mette-Cathrine Jahr (oversetter).

Cappelen Damm 2010 Innbundet

Denne boken viser at det finnes en mulighet for å bremse utviklingen av diabetes og stoppe den. Forfatteren tar til orde for et kosthold som kalles LCHF, en forkortelse for Low Carb High Fat, altså kost som inneholder en liten andel karbohydrater og en stor andel naturlig fett. Forfatteren deler av sine erfaringer og kunnskaper på området, og setter spørsmålstegn ved de kostrådene som diabetikere får fra helsemyndighetene i dag.

Diabetes - nei takk! skiller seg fra andre bøker om diabetes ved å vise at det finnes en mulighet for å bremse utviklingen av sykdommen og faktisk stoppe den. Forfatteren, og mange med ham, har til og med klart å normalisere blodsukkerverdiene ved å legge om matvanene og holde seg unna den maten de ikke tåler.

Lars-Erik Litsfeldt tar til orde for et kosthold som kalles LCHF, en forkortelse for LowCarb-HighFat, altså kost som inneholder en liten andel karbohydrater og en stor andel naturlig fett. Å følge et LCHF-kosthold er enklere om man forstår hva som skjer i kroppen når man spiser.

Forfatteren deler av sine erfaringer og kunnskaper på området, og setter spørsmålstegn ved de kostrådene som diabetikere får fra helsemyndighetene i dag. Han gjør seg også tanker om hvorfor disse kostrådene holder stand. Ved å følge bokens råd kan du som diabetiker oppnå å bli friskere. I de aller fleste tilfeller kan medisineringen reduseres og i mange tilfeller stoppes helt.

Utgivelsesår 2010

ISBN13 9788202308520