Dette blir mellom oss

Gyldendal 2020 Innbundet

Følg historien på Instagram: @dbmo_2020.

Om bare du var en jente. Om bare jeg var en jente. Om bare én av oss var annerledes, da ville alt være annerledes.
Felix er søtten år og begynner på ny skole. Der treffer han Nicolai og blir hodestups forelsket. Men hvordan skal Felix kunne vite om Nicolai føler det samme?
Vi følger Felix gjennom noen intense måneder hvor han veksler mellom lykkerus i det ene øyeblikket, og lammende usikkerhet i det neste. En blikkveksling som varer litt for lenge, et smil i en korridor, en melding skrevet over nettet - det må vel bety noe?
Dette blir mellom oss er en roman om den første store forelskelsen. Men det er også en historie om vennskap, om å komme ut av skapet og om å finne sin plass i livet.
Følg historien hver dag på Instagram: @dbmo_2020
Sagt om boka:
«Vil boken nå ungdommen? Ja. Historien er ærlig, utforskende og spennende. Ikke minst er den inviterende med sin korte, renskårne form.» Anne Cathrine Straume, NRK
«Vanskelig å legge fra seg.» Vidar Kvalshaug, Bok365 - TERNINGSKAST 5!
«Her leser du for å bli fanget inn av stemninger, følelser og velformulerte observasjoner.» Morten Olsen Haugen, Aftenposten
«Her er det onani, sædsprut og anal penetrering, uten at det føles som om forfatteren vil sjokkere eller gjøre seg interessant. Det eksplisitt seksuelle kommer naturlig og i passende små doser.» Jostein A. Ryen, Barnebokkritikk
«Krag har et talent for å sette ord på konkrete episoder og situasjoner slik at de framstår både autentiske og overraskende. Spesielt er det en kobling mellom gutters seksualitet og såre følelser, som jeg sjelden har lest så skarpe observasjoner av.» Petra J. Helgesen, Periskop

ISBN13 9788205533264

EAN 9788205533264

Dette er en ungdomsroman om Felix som forelsker seg i Nicolai. Vi følger han i forelskelsen, og i det å "komme ut av skapet", samt hans forsøk på å finne ut om Nicolai føler det samme som han.

Historien er veldig lettlest, men lite tekst på hver side. Jeg leste den ut på noen få timer, og disse timene er den verdt.

Les hele omtalen her

Nydelig, konsentrert bok om ungdomsforelskelse. Minnet meg veldig om SKAM sesong 3, litt av den samme elektriske spenningen mellom hovedpersonene. Lettlest.

• "Helt ute" av Maria Sand
  • "Fritt fall - roman" av Sunniva Vagstad