Det tolvte kortet

en Lincoln Rhyme-roman

av (forfatter) og Tor Edvin Dahl (oversetter).

Cappelen Damm 2008 Heftet

Noen er ute etter å drepe skolejenta Geneva Settle. Og det virker som om det er en profesjonell morder som står bak mordforsøkene. Kan det ha noen sammenheng med oppgaven hun skriver om en av sine forfedre, slaven Charles Singleton? Undersøkelsene Geneva har gjort om Singleton har ikke bare brakt med seg spennende historiske detaljer, det hele er blitt til et uhyggelig, dødelig puslespill. Amelia Sachs og Lincoln Rhyme må bruke all sin kløkt i kampen mot den brutale morderen. Hvor slår han til neste gang, og hvordan skal de få stanset ham? Til slutt går det opp for de to etterforskerne at deres eneste håp er å finne ut hvilken hemmelighet Charles Singleton tok med seg i graven for nærmere halvannet århundre siden. Dette er den sjette boka om Lincoln Rhyme.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788202284282

EAN 9788202284282

Serie Lincoln Rhyme (6)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted New York

Noen mennesker er slektningene dine, mens andre er forfedrene, og du velger selv hvem du kaller forfedre. På disse verdiene skaper du deg selv.
Ralph Ellison

Under slike omstendigheter gir noe mennesker opp og ønsker å dø. Selvmord er alltid en mulighet, men ikke noen lett. (Prøv å drepe deg selv når alt du kan gjøre, er å bevege hodet).

• "Villdyrenes hage - en roman fra Berlin 1936" av Jeffery Deaver
  • "Tungetale" av Jeffery Deaver