Det store bildet

av (forfatter) og Jonas Forsang (medforfatter).

Pilar 2018 E-bok

Dette er historien om bygdejenta som ble milliardærfrue, om legen som ble dødssyk og kampen hennes for å redde verden, samtidig som hun prøver å redde seg selv.

I 2014 ble Gunhild Stordalen diagnostisert med den uhelbredelige sykdommen systemisk sklerodermi. Frem til da trodde hun at hun hadde et helt liv på å gjøre en forskjell, nå hadde hun i verste fall bare et par år igjen å leve.

Dette er den personlige fortellingen om Gunhilds kamp, men først og fremst er det en hyllest til livet.

Og kjærligheten.

Forlag Pilar

Utgivelsesår 2018

Omtalt person Gunhild A. Stordalen

Denne likte jeg så godt! Hun har balansert det personlige og det faglige. Tatt opp temaer som oppvekst, miljø, indre liv, arbeid og kjærlighet. Spennende måte å skrive på, veksler raskt i temaer og kapitler som gjør det enklere å lese og holder det spennende. En favoritt!

For ei dame og for en historie.

(…)Men døden måles ikke bare i hvilken død, den måles også i hvilket liv.
Den måles i opplevelsene du ikke fikk, stedene du ikke fikk sett, menneskene du ikke fikk møtt, gledene du ikke fikk kjent, kyssene du aldri fikk gitt.
Livet måles i fortid. Livet måles i alt du gjorde.
Med døden er det annerledes. Den måles i fremtid.
Døden måles i alt den vil ta fra deg.

Døden er endelig. Livet, derimot, er annerledes. I livet kan du velge. Du kan velge hvordan du møter hver morgen. Du kan velge hva du vil kjempe for. Hvert sekund har du valget. Selv når det ser som mørkest ut, er det opp til deg hvordan du møter det. Hva du fokuserer på.
Hvem du velger å dele det med.

Bøker jeg har lest i 2018

Uthevet tekst

Bøker lest

• "Kongen av gutterommet - hvordan jeg ble verdens største Youtube-stjerne på norsk" av Dennis Vareide
  • "Erlend Elias - fra Tysfjord til Tigerstaden" av Erlend Elias
  • "Alt du ikke ser - livet med Joachim" av Ellen Arnstad
  • "Memento mori - husk, du skal dø - 6 kvinner, 6 historier" av Mette Randem
  • "Vendela - alt jeg ikke har fortalt" av Vendela Kirsebom
  • "Mannual - det jeg og andre menn tenker, men ikke sier" av Adam Schjølberg
  • "Kvinner som hater kvinner - min kamp mot nettrollene" av Anne Brith Davidsen
  • "Søsken til evig tid" av Ivar Myklebust Longvastøl
  • "Lothepus - går det til helvete, så går det til helvete" av Leif Einar Lothe
  • "Pihl i hjertet - når det eneste du kan forandre, er deg selv" av Camilla Pihl
  • "Min døde hund - dikt" av Joakim Kjørsvik
  • "Dagbok - 13. desember-13. februar" av Haddy Njie