Det store bildet

av (forfatter) og Jonas Forsang (medforfatter).

Pilar 2018 Innbundet

Dette er historien om bygdejenta som ble milliardærfrue, om legen som ble dødssyk og kampen hennes for å redde verden, samtidig som hun prøver å redde seg selv.

I 2014 ble Gunhild Stordalen diagnostisert med den uhelbredelige sykdommen systemisk sklerodermi. Frem til da trodde hun at hun hadde et helt liv på å gjøre en forskjell, nå hadde hun i verste fall bare et par år igjen å leve.

Dette er den personlige fortellingen om Gunhilds kamp, men først og fremst er det en hyllest til livet.

Og kjærligheten.

Forlag Pilar

Omtalt person Gunhild A. Stordalen

Denne likte jeg så godt! Hun har balansert det personlige og det faglige. Tatt opp temaer som oppvekst, miljø, indre liv, arbeid og kjærlighet. Spennende måte å skrive på, veksler raskt i temaer og kapitler som gjør det enklere å lese og holder det spennende. En favoritt!

For ei dame og for en historie.

Bøker jeg har lest i 2018

Uthevet tekst

• "Kongen av gutterommet - hvordan jeg ble verdens største Youtube-stjerne på norsk" av Dennis Vareide
  • "Memento mori - husk, du skal dø - 6 kvinner, 6 historier" av Mette Randem
  • "Pihl i hjertet - når det eneste du kan forandre, er deg selv" av Camilla Pihl
  • "Skeivt ut - reiser i homofobiens land" av Pål Vegard Hagesæther
  • "Vendela - alt jeg ikke har fortalt" av Vendela Kirsebom
  • "Kaci - min mamma" av Christina Five Berg
  • "Truls til fjells - tjukk mann i tynn luft" av Truls Svendsen
  • "Mitt hemmelige liv - biografi" av Caitlyn Jenner
  • "Lothepus - går det til helvete, så går det til helvete" av Leif Einar Lothe
  • "En kongelig affære" av Gill Paul
  • "Shirog - jenta jeg en gang var" av Isabel Raad
  • "Den usynlige krigen - historien om Eva - og vold mot kvinner og barn i norske hjem" av Jon Gangdal