Det spøker for superbitchene

av (forfatter) og Hedda Sandvig (oppleser).

Lydbokforlaget 2016 Lydfil

Det spøker på leirskolen, og det spøker for superbitchene.

Trettenårsdagen til Anne Bea nærmer seg med stormskritt, men først skal hele sjuende klasse på leirskole - på et nedlagt hotell høyt oppe på fjellet. Det blir en tur hun aldri kommer til å glemme. For hva er det som plager Magnus? Hvem er det som lager den uhyggelige lyden i kjelleren? Og går det egentlig an å være forelska i to stykker samtidig?

«Det spøker for superbitchene» er tredje boka om Anne Bea, Nils og superbitchene. Den første, «Kampen mot superbitchene», har vunnet en rekke leserpriser, blant annet ARKs barnebokpris 2014, og er under oversettelse til åtte språk.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2016

Format Lydfil

Serie Superbitchene (3)

Kjipingene får som fortjent, hovedpersonen finner ut ting om seg selv (og sin egen fortid) som hun ikke visste fra før, fortiden griper inn i samtiden og språket er friskt og fint. I overkant mye forelskelse og grubling derom, som draaaaas ut i for store mengder. Ellers fint!

Dette er virkelig en serie som har overrasket meg sterkt positivt!
Jeg syns det er morsomt å følge med på litt av alle de nye barne- og ungdomsbøkene som blir gitt ut, selv om jeg ikke er i målgruppa. Jeg syns det er morsomt å vite nøyaktig hva ungene på (skole)biblioteket prater om og å anbefale bøker jeg kjenner selv!
Dette er helt klart en serie jeg vil anbefale! Det handler om å være annerledes, mobbing, forelskelse og skikkelig grøss.
Denne boka er så god, så jeg trodde den var siste boka i serien, men for de som lurer så kommer det en til!
Absolutt noe å anbefale som påskelektyre for mellomtrinnet!

• "Superbitchenes hemmelighet" av A. Audhild Solberg
  • "Superbitchene driter seg ut" av A. Audhild Solberg