Det skjulte oraklet

av (forfatter) og Torleif Sjøgren-Erichsen (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2016 E-bok

Hvordan kan man straffe en udødelig? Ved å gjøre ham menneskelig. Guden Apollo har blitt jaget vekk fra Olympos etter å ha terget på seg faren, Zevs. Forvirret havner han i New York City, som en helt vanlig tenåringsgutt. Her må den fire tusen år gamle guden lære seg å overleve i vår morderne verden, i håp om at han en gang skal finne en måte å gjenvinne farens gunst på. Men Apollo har mange fiender - guder, monstre og dødelige, som gjerne skulle sett ham tilintetgjort for godt. Apollo trenger hjelp, og han har bare ett sted å gå: Halvblodsleiren. I denne nye serien på fem bøker møter vi også igjen gamle kjente - og finner endelig ut hvordan det gikk med Percy Jackson og vennene hans. Om forfatteren: Rick Riordan er forfatter av de kritikerroste og prisbelønnede ungdomsseriene Percy Jackson, Kanekrøniken, Gudene fra Olympos og Magnus Chase og gudene fra Åsgard. Riordan har solgt mer enn 35 millioner bøker bare i USA og ble i 2011 kåret til årets beste barnebokforfatter av mer enn 500.000.amerikanske lesere.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2016

ISBN13 9788241913464

EAN 9788241913464

Serie Apollons prøvelser (1)

Genre Fantasy Spenning

Omtalt sted New York

Omtalt person Apollon (guddom)

Riordan skriver på en fornøyelig måte, men ved å være såpass tullete blir det på en måte ikke den dype fantasyboken, som kanskje er det som fenger mest for meg. Apollons prøvelser er ikke heller like god som percy Jackson serien og flere andre tidligere serier. Så denne boken tenker jeg er for de som har lest PJ, olympus helter og Magnus chase serien og fortsatt er sulten på mer. Jeg rangerer den dog over første bok av kane-krøniken som har vært den Riordan boka jeg likte minst. Det er jo også litt festlig å få Apollons perspektiv på mye og mangt.

Hvis man er i humør for litt lett underholdning som ikke stikker så dypt, er dette en fin bok :)

Ny serie fra Riordan. Det er den greske mytologien som er bakteppe. Apollon er blitt en halvgud - langt sprang ned med andre ord. Blir både lattermild og flau over denne ungdommen, som er veldig bra beskrevet. Personlig synes jeg Megan er den mest interessante karakteren i dette universet, hun er et mishandlet barn, som hater og elsker faren, og når hun hater faren kan hun være glad i seg selv, men når hun elsker faren kan hun ikke være det. Da må hun bære alle feilene i relasjonen mellom seg. Gleder meg til å følge henne - og Apollon!

• "Den mørke spådommen" av Rick Riordan
  • "Den brennende labyrinten" av Rick Riordan