Det siste toget til London

av (forfatter) og Miriam Lane (oversetter).

Anemone 2020 Innbundet

Wien, 1936: Seksten år gamle Stephan, eldste sønn i en velstående jødisk familie, lever en sorgløs tilværelse og drømmer om å bli dramatiker. Hans beste venn er femten år gamle Zofie-Helene, mattegeni og datter av en kvinnelig avisredaktør med sterke anti-nazistiske meninger. Alle drømmene deres knuses imidlertid den dagen tyskerne invaderer byen. Nederlandske Truus Wijsmuller, eller tante Truus som alle kaller henne, risikerer livet for å smugle jødiske barn ut av nazistenes jerngrep. Stephan og Zofie-Helene er blant de som kjemper mot klokka for å komme med på det siste toget til London. Basert på en sann historie.

Basert på en sann historie om en heltemodig kvinne som reddet tusenvis av barn fra nazistenes klør.

Meg Waite Clayton har skrevet flere romaner som har vært bestselgere i USA. Det siste toget til London er hennes internasjonale gjennombrudd og ble solgt til 19 land allerede før utgivelse. Forfatteren er født i Washington D.C og bor nå i California.

Forlag Anemone

• "Stjerner over Paris" av Pam Jenoff
  • "Cilkas reise" av Heather Morris
  • "Frida - min ukjente farmors krig" av Nina F. Grünfeld
  • "Endestasjon Auschwitz - min historie fra innsiden av leiren" av Eddy de Wind
  • "Jenta med minneboken - en historie om krig og familie, og et menneske tapt og funnet" av Bart Van Es
  • "Ved nattens ende" av Jan-Philipp Sendker
  • "Kunsten å følge hjertet" av Jan-Philipp Sendker