Det rolige hjertet

innsikten som gir indre fred og større mening i livet

av (forfatter) og Alexander Elguren (medforfatter).

Pantagruel 2009 Innbundet

Denne boken handler om Etienne Murenzi, som på mirakuløst vis overlevde folkemordet i Rwanda i 1994. Etienne mener at han neppe ville overlevd lidelsen som ble påført ham selv og familien, uten den åndelige innsikten han formulerte for seg selv som barn. Med denne innsikten ønsker han her å formidle en vei til større mening og formål i livet.

Det rolige hjertet er en bok med et budskap, bygget rundt en innsikt som et funksjonshemmet barn i Afrika formulerte for seg selv. Denne innsikten formidler en vei til større mening og formål i våre liv. Budskapet viser også oss en vei til indre fred, en måte å forvandle lidelsen til noe som gjør litt mindre vondt. Boken er en hyllest til håp, akkurat som Etiennes livsreise i seg selv er et bevis på håpets kraft kan trosse omstendighetene. Historien om Etienne, er en enestående fortelling om overlevelse gjennom å lytte til hjertets røst. Uten den åndelige innsikten ville det neppe vært mulig å overleve og heller ikke, senere i livet, å finne noe meningsfylt å leve for. Det rolige hjertet er medisin for sjelen ved å vise vei til større mening og gi en styrkende ro. Det er en meningsfull og positiv gave man kan gi seg selv eller andre.

Forlag Pantagruel

Utgivelsesår 2009

Omtalt tid 1990-1999

Omtalt sted Rwanda

Omtalt person Etienne Murenzi

Mål for 2013: fullføre 50 av disse bøkene.

• "Livet blant de døde" av Lisa Williams
  • "Det røde treet" av Shaun Tan
  • "Av lys er du kommet - roman" av Britt Karin Larsen
  • "Det virkelige folket" av Marlo Morgan
  • "Kunsten å være lykkelig - en håndbok i å leve" av Dalai Lama
  • "En ny jord - om å ta det indre bevissthetsspranget mot åndelig oppvåkning" av Eckhart Tolle
  • "Himmelgraven" av Xinran
  • "Kunsten å leve" av Jan Vincents Johannessen
  • "Lykkeprosjektet - hvordan finne lykken i hverdagen og få et bedre liv" av Gretchen Rubin
  • "Herr Fikrys litterære liv" av Gabrielle Zevin
  • "Den niende innsikt" av James Redfield