Det mørke tårn VI

Susannahs sang

av (forfatter), Darrel Anderson (illustratør) og Johann Grip (oversetter).

Cappelen Damm 2011 Heftet

Susannah har forsvunnet. Demonen Mia har igjen inntatt kroppen hennes, og ført henne til New York i året 1999. Noe grufullt vokser i Susannahs mage, og snart må hun føde Mias "krabat" Revolvermennene leter desperat etter Susannah, men det er bare 11 år gamle Jack og dovenhunden Utt som klarer å følge etter henne til New York, i håp om å forhindre tragedien. Dette er den sjette boken i Det mørke tårn.

ISBN13 9788202362911

EAN 9788202362911

Serie The dark tower / Det mørke tårn

Genre Fantasy

Historien rundt Roland og hans ka-tet (skjebnefelleskap) dekker et helt univers, både som episk fortelling, (det vil si at forfatteren har skapt en egen verden hvor handlingen er lagt), og som det universet Kings bøker befinner seg i. Jeg sier at dette er mine favorittbøker, men de er også mange andres favorittbøker. De blir regnet blant de store episke verkene innen fantasy på linje med Ringenes Herre, Harry Potter og Game of Thrones.
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

I Erindringens land er tiden alltid Nå. I Kongeriket Fortid tikker klokken...men viserne flytter seg aldri. Det finnes en Ufestet dør (...) og minnet er nøkkelen som åpner den.

Jeg har i det siste funnet noen bøker hvor forfatteren har flettet inn seg selv eller familiemedlemmer i romaner, og vil prøve å samle dem i en liste. Foreløpig er lista kort, men jeg vil supplere etter hvert hvis jeg finner flere. Jeg tar gjerne imot tips på aktuelle bøker!
Hybrider som f.eks. Knausgårds "Min kamp" hører ikke hjemme her - jeg er først og fremst ute etter rene romaner/ren fiksjon hvor forfatteren selv ikke er hovedpersonen.

• "Det mørke tårn II - den lange veien hjem" av Peter David
  • "Det mørke tårn VII - det mørke tårn" av Stephen King