Det lengste svevet

av (forfatter) og Thorvald Steen (oppleser).

Cappelen Damm 2010 Lydfil

En kronisk sykdom satte en stopper for skihopperkarrieren. Nå 20 år senere er han historiker, og bor alene med hunden Sala. De økende bevegelsesproblemene gjør at han blir stadig mer isolert. Men en dag vil forskeren og ungdomsforelskelsen Nina ha ham med som faglig rådgiver på en reise til Konstantinopel. Romanen er en frittstående oppfølger til "Vekten av snøkrystaller" fra 2006.

Format Lydfil

ISBN13 9788202301354

EAN 9788202301354

Omtalt sted Tyrkia

Han tilhørte tydeligvis den type menn som ikke sa et stygt ord om andre. De rekker ikke det, fordi de har mer enn nok med å prate om seg selv.

I flere år hadde jeg fortalt meg selv at jeg hadde all grunn til å glede meg over at trærne utenfor stuevinduet nok en gang hadde fått sine knopper. Men det var liksom ikke nok. Var det ikke selve ventingen på våren som var det beste? Når den endelig kom, gjorde den ikke noe mer av seg enn å suse forbi.

Jeg kunne ikke falle lenger. Gulvet, denne vannrette støtten, hadde tatt imot meg.

Fordelen med å være klok er at man kan spille dum. Det er vanskeligere når det er omvendt.

Ingen kan rødme som de rødhårete.

Her samlar eg dei bøkene eg har i bokhylla mi. På denne måten kan eg sjølv få oversikt over kva eg har lese og kva som bør lesast før eg tar av hos bokhandlaren. Pensumbøkene tar eg ikkje med;)

Biblioteket rydder før ombygging og har posesalg, da er det vanskelig å la være. Mye bra her men jeg kommer helt sikkert ikke til å lese alt! Tar gjerne mot anbefalinger til hvor jeg bør starte.

En som mangler: Flyvere i natten av Antoine de Saint-Exupéry finnes ikke i databasen enda.

Målet er 55 bøker

• "Balanse - roman" av Thorvald Steen