Det innerste rommet

Capitana 2018 Innbundet

Da den respekterte arbeiderpartikjempen Bernhard Clausen dør av et hjerteinfarkt blir Wisting hasteinnkalt til et møte på Riksadvokatens kontor. På hytta til Clausen er det gjort funn som er uforenelig med bildet av ham som en drivende dyktig og helstøpt politiker. Nasjonale interesser kan være i fare og saken må utredes uten at presse og publikum får vite hva det dreier seg om. I tillegg til noen få, utvalgte politifolk engasjerer Wisting også datteren Line i den hemmelige etterforskningsgruppen.
Sporene i flere uløste kriminalsaker krysser den avdøde partiveteranens fortid. Blant annet forsvant det i 2003 en ung mann på fisketur ved Gjersjøen i Oppegård, og ikke lenge etter fikk Riksadvokaten et anonymt brev med teksten: Sjekk helseminister Bernhard Clausen i Gjersjø.saken. Tipset ble den gangen vurdert til å være uten verdi og aldri fulgt opp. Tilfeldighetene vil at Adrian Stiller i Kripos sin cold case-.gruppe har fått Gjersjø-.saken på sitt bord, og motvillig innser Wisting at han trenger Stillers hjelp for å avsløre Bernhard Clausens innerste hemmeligheter.

Forlag Capitana

Utgivelsesår 2018

Serie William Wisting (13)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Larvik

Var egentlig begynt å bli litt lei av Horst Lier, og hans Wisting serie. Men denne synes jeg var bra, antagelig den beste i hele serien. Var god fremdrift, og spennende å følge etterforskningen. Skal jeg kritisere noe er at han kunne kuttet litt ned på det familiære, blir litt for mye barnebarn.

Denne var så mye bedre en "Når det mørkner".. Her er han tilbake vår godeste Horst..

Jeg har stor sans for bøkene om to blad Wisting, men denne ble litt tam og langtekkelig. Det er solid håndverk som vanlig, men uten snev spenning. Ønsker meg litt mer action i neste bok.

Egen oversikt over leste bøker i 2018

Bøker lest 2018

Dette leste jeg i 2019.

Bøker jeg vil anbefale av norske forfattere!

• "Grenseløs" av Jørn Lier Horst
  • "Illvilje" av Jørn Lier Horst