Det håndgripelige

Aschehoug 2010 Innbundet

Boken handler om Arne, Kennet og Thorleif, tre menn som elsker og som opplever sorg og lykke, kjærlighet og tap. Kennet har mistet kjæresten i en bilutlykke, Arne opplever lykken sammen med Ingrid, og Thorleif må ta seg av sin demente kone.

Det er alltid morgen den første dagen. Det sto på et postkort Arne fikk fra Kennet en gang for lenge siden. Før Kennet mistet kjæresten Sally i en bilulykke. Før Arne ble lykkelig sammen med Ingrid. Før Thorleif behøvde å ta seg av sin senile kone og bare leve i minnene om det de engang hadde sammen. Det håndgripelige er en tett spunnet fortelling om sykling og sorg, lykke og tap - en fortelling om tre menn som elsker.

ISBN13 9788203197796

EAN 9788203197796

Lyst å lese …
Ei bok om forfall og kjærlighet?
Ei prisberømt bok?
Ei koselig bok?

Bok Det håndgripelige av Håvard Syvertsen er rett og slett ei koselig bok om store temaer som forfall og kjærlighet, vennskap og sorg og alderdom og hverdagsligheter. Vi følger Arne, en av hovedpersonene i boka, gjennom en ubestemt tidsepoke i livet hans der vi er med på det meste, men likevel blir det ikke kjedelig. Håvard Syvertsen kunne skrevet om Arnes toalettbesøk, og det ville fortsatt vært en bok verdt å lese.

Lyst å lese …
Ei bok om forfall og kjærlighet?
Ei prisberømt bok?
Ei koselig bok?
Boka Det håndgripelige av Håvard Syvertsen er rett og slett ei koselig bok om store temaer som forfall og kjærlighet, vennskap og sorg og alderdom og hverdagsligheter. Vi følger Arne, en av hovedpersonene i boka, gjennom en ubestemt tidsepoke i livet hans der vi er med på det meste, men likevel blir det ikke kjedelig. Håvard Syvertsen kunne skrevet om Arnes toalettbesøk, og det ville fortsatt vært en bok verdt å lese.

Bøker jeg leser i forbindelse med min jobb på et skolebibliotek

Dette er bøker som jeg har tenkt kanskje å lese i sommer. Noen av disse vet jeg at jeg skal lese i sommer. Mens andre får jeg se om jeg skal lese i sommerferien.

• "Der ingen finn oss" av Mathias Nyhagen Asplund
  • "Du bestemmer deg for at dette er et minne" av Marianne Teie
  • "I lyset - roman" av Håvard Syvertsen
  • "Det gode som jeg vil - fortellinger" av Håvard Syvertsen
  • "Søvnløs - tusen våkenetter og én løsning" av Anders Bortne
  • "Bøen - noveller" av Joakim Hunnes
  • "Musikk og hjernen - om musikkens magiske kraft og fantastiske virkning på hjernen" av Are Brean
  • "Herfra til virkeligheten - lesninger i 00-tallets litteratur" av Ane Farsethås
  • "Biltur" av Mari Ulset
  • "Lofotveggen" av Stig Aasvik