Det er håp i de foldede hender

Juritzen forlag 2011 Innbundet

I denne boken forteller forfatteren blant annet hvorfor han ikke lenger er sogneprest, og om sin tro, kamp og håp for folkekirken. Han belegger sine ord med en rekke Jesussitater.

En menighet ble frarøvet sin elskede sogneprest. En biskop sladret om en ansatts ti år gamle skilsmisse. Radikale prester ble brått konservative. Tabloide journalister ble nymoralister. Hat vokste bak foldede hender. Einar Gelius er ikke lenger sogneprest. Alt på grunn av en bok: "Sex i Bibelen". DET ER HÅP I DE FOLDEDE HENDER er historien om hva som skjedde bak kulissene på bispekontoret. Dette er boken der EINAR GELIUS forteller om sin tro, sin kamp og sine håp. Et kampskrift for folkekirken. Gelius belegger sine ord med sitater av Jesus, vår nærmeste kilde til å forstå Bibelen. Dette er boken der kirkemakt erstattes med kjærlighet.

Forlag Juritzen forlag

ISBN13 9788282051798