Det beste av alt e folkan!

Kong Harald og Dronning Sonjas fylkesbesøk i Finnmark 2015

av (redaktør), Ole Gunnar Onsøien (redaktør), Åsmund Snøfugl (redaktør), Terje Aksberg (illustratør), Gunn-Marie Fermann (illustratør), Pål-Reidar Fredriksen (illustratør), Sven Gj. Gjeruldsen (illustratør), Christoffer Robin Jensen (illustratør), Roy K. Jensen (illustratør), Bent Johansen (illustratør), Lena Marianne Kristiansen (illustratør), Anna Solvoll Rognmo (illustratør), Ole Gunnar Onsøien (illustratør) og Åsmund Snøfugl (illustratør).

Snøfugl 2015 Innbundet

Sommeren 2015 var Kong Harald og Dronning Sonja på fylkesbesøk i Norges nordligste og største fylke - Finnmark. På tross av kaldt junivær, ble det et varmt møte mellom Kongeparet og finnmarkingene.
"Å komme til Finnmark er som en vitamininnsprøyting", sa Dronningen i sin tale da fylkesbesøket startet i Kvalsund - og det var nettopp det møtet med folkan i Kvalsund, Måsøy, Lebesby, Gamvik og Unjarga-Nesseby ble.
I denne boka følger vi Kongeparet gjennom spektakulært landskap, fra de gikk i land i Kvalsund til de forlot Finnmark i Unjarga-Nesseby tre dager senere.
Bildene og talene forteller historien om et flott besøk, om møtet med folk og livskraftige samfunn.

Forlag Snøfugl

Utgivelsesår 2015