Det 20. århundre

en fotografisk historie

av (forfatter), Tore-Jarl Bielenberg (oversetter), Margareth Toften Roster (oversetter) og Jo Langeland (oversetter).

Spektrum 2006 Innbundet

Gjennom tekst og over 700 fotografier dekker boken viktige begivenheter mellom 1900 og 2000. Her finner man en blanding av politiske hendelser og utvikling innen vitenskap, teknologi, romfart, billedkunst, litteratur, musikk, teater, film, religion, filosofi, politikk, oppdagelsesreiser, krig, fred, sportsprestasjoner og vesentlige endringer i samfunnsliv og hverdag. Boken har i tillegg hundre korte biografier om menn og kvinner som har hatt stor innflytelse på samfunnsutviklingen på 1900-tallet. Har register.

Forlag Spektrum

Utgivelsesår 2006

Omtalt tid 1900-tallet

• "Fantastisk kunnskap" av Laurie Beckelman
  • "Første verdenskrig - en fotografisk historie" av J.H.J. Andriessen
  • "Verdens historie - en spektakulær reise gjennom historien" av Klaus Berndl
  • "Antikkens Roma - eLeksikon" av Peter Chrisp
  • "Den lange reisen hjem - kongefamilien under andre verdenskrig" av Egil Ulateig
  • "Andre verdenskrig - en fotografisk historie" av David Boyle
  • "Historisk verdensatlas" av John Haywood
  • "Blomster - enkel og sikker artsbestemmelse" av Michael Eppinger
  • "Århundrets hvem hva hvor"
  • "Geographica - atlas og kunnskapsverk om jorda, folk og land" av Ray Hudson
  • "Mytologi - guder, helter og myter" av Arthur Cotterell
  • "Mysteriet Olga Tsjekhova - var Hitlers favorittskuespillerinne også russisk spion?" av Antony Beevor