Der sirkelen slutter

av (forfatter) og Trond Heien (oppleser).

Bonnier norsk forlag 2022 Lydfil

Ny krim med Gunnar Holt! På et støvete kontor sitter tidligere politietterforsker Gunnar Holt og leser avisen i visshet om at ingen av nyhetene angår ham. Så går døren opp, og med ett kastes Gunnar Holt inn i en sak som ikke likner noen av dem han før har vært i befatning med. I løpet av noen kalde, regntunge uker må han forholde seg til en bilulykke med fatal utgang, et drapsforsøk på Viking Stadion, en forsvunnet milliardærarving, hjerteskjærende brev med anonym avsender og bortskjemte døtre. Etter hvert som hemmelighetene avsløres og forbindelser og forgreininger avdekkes, forstår Gunnar Holt at alt henger sammen med alt. Ingenting er som det ser ut. Alle har noe å skjule. Til slutt er det bare én ting som gjelder: Å finne sirkelens begynnelse. Lars Helle, f. 1957, er førstelektor i pedagogikk ved Universitetet i Stavanger. Han er opprinnelig fra Oslo, men flyttet til Stavanger i 1984. Helle har skrevet flere fagbøker. Der sirkelen slutter er hans femte kriminalroman om Gunnar Holt

Forlag Bonnier norsk forlag

Utgivelsesår 2022

Format Lydfil

Serie Gunnar Holt (5)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Stavanger

Lars Helle, Stavangers svar på Gunnar Staalesen? Ja, nesten det.

Første bekjentskap med Lars Helle , men det ble fint, spennende og "nært" litt klisje og litt røft, sånn avdanket purk-attityde, men godt plott Jeg gjettet skurken ganske tidlig nærmest på intuisjon tror jeg, men det var gøy å følge sporene --og de var ikke mange

Etterforsker Gunnar Holt

Selvsagt visste jeg at det var menneskelig å feile. I det siste hadde jeg vært så selvkritisk at det å koke eggene et halvt minutt for lenge kunne utløse en depressiv reaksjon.

Bøker jeg har lest i 2014

• "Ingenting å skamme seg over - roman" av Lars Helle
  • "Brennpunkt Svalbard" av Richard Cox
  • "Den siste dagen" av Lars Helle
  • "En sult som ikke kan stilles" av Lars Helle
  • "Antatt skyldig - ...når marerittet blir virkelighet..." av Kjell Arvid Nilssen
  • "Sanger til Gry" av Lars Helle
  • "Isfront - den kalde krigen i nord" av Asbjørn Jaklin