Der andre tier

av (forfatter) og Lars Akerhaug (forfatter).

Kagge 2019 Heftet

Sylvi Listhaug får andre politikere til å blekne. Hun lar seg ikke stoppe av kritikk. Hets og demonisering biter ikke på henne. Meningsmotstanderne frykter henne, fordi hun snakker klart og tydelig, på en forståelig og folkelig måte.

I denne boka forteller hun om verdiene hun har med seg fra oppveksten i Ørskog, innerst i fjorden i Sunnmøre. Hun forklarer hva hun tror på og hvordan det har styrt hennes livsvalg. Ikke minst viser hun hvordan arven hun har med seg hjemmefra har fått konsekvenser for hennes syn på vår tids store stridsspørsmål, som innvandring, eldreomsorg, asyl, feminisme og ytringsfrihet. Men ikke minst er denne boken et skarpt oppgjør med eliten i det norske samfunnet, som forsøker å stemple henne og hennes tilhengere som mindreverdige mennesker. Bli med på en reise fra oppveksten på en vanlig gård til regjeringskontorene og bli kjent med en av Norges viktigste og mest kontroversielle politikere.
Skrevet i samarbeid med Lars Akerhaug

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2019

Serie Kagges bestselgere

Omtalt person Sylvi Listhaug

Hvis det er èn kampsak jeg har, så er det at Norge skal være et trygt samfunn. Det gjelder om du er gammel og trenger hjelp, om du er kvinne som er redd for å gå ute på kveldstid, eller om du er en arbeidsledig mann som trenger at sikkerhetsnettet stiller opp for deg. Trygghet er grunnleggende for oss alle, og vi må ikke gi slipp på det som har gjort Norge til et trygt, fredelig og rikt samfunn. For det skal vi være stolte over, og respektere. Vi må ikke kimse av det når vi hører ord som "norske verdier".

• "Fremmede makter har flyttet inn - justismord og politisk drap" av Per Sandberg
  • "Innvandringsrealisme - politikkens muligheter i folkevandringens tid" av Sylo Taraku
  • "Kors på halsen - sannheten om Sylvi Listhaug" av Mathias Fischer
  • "Mullaløft" av Shabana Rehman
  • "Mens orkesteret fortsetter å spille" av Christian Tybring-Gjedde
  • "Selvmordsparadigmet - hvordan politisk korrekthet ødelegger samfunnet" av Ole Jørgen Anfindsen
  • "Advarsel - svenske tilstander i Norge" av Einar Haakaas
  • "Hymne til friheten" av Flemming Rose
  • "Norsk islam - hvordan elske Norge og Koranen samtidig" av Mohammad Usman Rana
  • "Fremmed i eget land - samtaler med den tause majoritet" av Halvor Fosli
  • "Terror i Europas hjerte" av Vibeke Knoop Rachline
  • "Fryktens makt - frihet eller taushet i terrorens tid" av Vebjørn Kroll Selbekk