Den usynlige datteren

av (forfatter) og Anlaug Lia (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2022 Innbundet

Hva om den eneste måten å finne ut hva som skjedde med moren din, var å faktisk bli henne? Jeg lener meg mot ham og hvisker spørsmålet jeg ikke har tillatt meg seg selv å si høyt disse 23 årene: «Pappa, drepte du mamma?» Hannah Davidson har en far som er rammet av demens, en bror som er TV-stjerne og som hun ikke har kontakt med lenger, og en mor som ble myrdet da Hannah var barn. Drapssaken og mediedekningen av den snudde opp ned på familielivet deres. Som voksen er Hannah til forveksling lik moren. Og hun er nå på samme alder som moren da hun ble drept. Hannah har bestemt seg for å finne ut hva som egentlig skjedde med henne. Men grensene mellom mor og datter blir snart uklare, og Hannah oppdager at hun står i fare for å tape det farlige spillet hun har satt i gang. «Denne uhyrlig spennende, nydelig skrevne boken er et must for alle som har måttet håndtere drama i sin egen familie. Jeg raste gjennom sidene, og satt som fjetret gjennom det hele. Ikke minst er fortellingen helt unik.» Sophie Hanna

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2022

ISBN13 9788241957147

EAN 9788241957147

Genre Psykologiske thrillere

Omtalt sted England

Hadde dårlig tid så den ble bare kjapt skumlest, unnlater derfor å gi den karakter. Vet ikke om slutten var såååå overraskende heller.

BOKOMTALE: Den usynlige datteren. Leseeksemplar fra Vigmostad & Bjørke

Hannah har flyttet hjem til faren, som lider av demens. En natt faller han ned trappen, og blir sendt til sykehuset. Farens sykdom går litt opp og ned, og periodevis forveksler han Hannah med sin døde kone. Hun ble drept da Hannah var liten. Nå kommer faren med uttalelser som gjør Hannah nysgjerrig. Hva var det egentlig som skjedde med moren, og hvem drepte henne?

Handlingen fenger fra start. Hannah er en spennende person i seg selv, som går langt for å få sine svar, og leserne blir stadig overrasket.

Les hele omtalen her

Bøker lest

Har lyst til å lese disse bøkene.

• "1989" av Val McDermid
  • "Kjærlighetens melodi" av Minnie Darke