Den uimotståelige revolusjonen

radikalitet for vanlige mennesker

av (forfatter), David Åleskjær (oversetter), Andreas Kristiansen (oversetter) og Arne Christian Konradsen (oversetter).

Proklamedia 2008 Heftet

Forfatteren av denne boken betegner seg som en radikal kristen, og kritiserer Amerikas kulturelle og patriotiske kristendom. Han mener at det er på tide med noe nytt, en ny kristendom som tar tak i problemene i verden, istedenfor kun å tilby evig sikkerhet i profetiske forestillinger. I denne boken tar han leseren med på en pilegrimsreise der han deler sin lidenskap, og forteller historier fra blant annet gatene i Philadelphia og sykehusene i Irak.

Med profetisk klarhet skildrer Shane Claiborne fremveksten av en ny amerikansk kristenhet som sprenger de tradisjonelle kristeligøse kategoriene. Væpnet med fortellinger fra eget liv, ordsprell og sylskarpe observasjoner utfordrer denne kristne aktivisten den vestlige kristenhet til å gjenoppdage Jesu Kristi omsorg for de fattige, og til å se sosial rettferdighet som en del av budskapet han proklamerte om Guds rike.

Forlag Proklamedia

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788271993344

EAN 9788271993344

Genre Personlige beretninger

Omtalt sted USA

Omtalt person Shane Claiborne

Rich Mullins pleide å si: "Hver gang folk sier at kristne er hyklere, så sier jeg : 'Ja, selvsagt, og hver gang vi kommer sammen bekjenner vi at vi er hyklere, skrøpelige mennesker som trenger Gud og hverandre.'"

• "Bli det du ber" av Shane Claiborne
  • "Ånd og bokstav - den smale veien mellom fanatisme og forfall" av Peter Halldorf
  • "Etterfølgelse" av Dietrich Bonhoeffer
  • "De stumme bildene - om den livslange vandringen fra bilde til virkelighet" av Magnus Malm
  • "Tørsten gir lys - om åndelig lengsel og modning" av Erling Rimehaug
  • "Blue like jazz - ikke-religiøse tanker om kristen åndelighet" av Donald Miller
  • "Drikk dypt av Ånden - Den Hellige Ånds nærvær og gaver i den kristnes personlige liv" av Peter Halldorf
  • "Veivisere - en bok om kristent lederskap" av Magnus Malm
  • "Se det i øynene" av C.S. Lewis
  • "Nådens gåte" av Philip Yancey
  • "Den ukjente Jesus - nye kilder til hvem Jesus virkelig var?" av Oskar Skarsaune
  • "Skuret - der tragedien konfronterer evigheten" av William P. Young