Den tredje søsteren

Kagge 2011 Heftet

Søstrene Samira og Nazma blir brutal myrdet, mens den tredje søsteren Nadia klarer å gjemme seg. Jakten på svaret på gåten om hvem som drepte jentene og hvorfor, fører journalisten Mikkel til lukkede miljøer i Oslo og bortgjemte landsbyer i Pakistan.

Nadia skulle vært død. Hennes søstre Samira og Nazma blir brutalt myrdet, men Nadia klarer å gjemme seg. Hvem står bak drapene? Hvorfor ble søstrene drept? Hva skal skje med Nadia? Opprullingen av saken tar oss med til lukkede miljøer i Oslo og bortgjemte landsbyer i Pakistan: Journalisten Mikkel - kollega og venn av Nazma - blir mannen som skal finne løsningen på gåten. En viktig, spennende og medrivende kriminalroman av en debutant som vet hva han skriver om.

Forlag Kagge

Serie Kagge krim

Genre Krim

Omtalt sted Oslo Pakistan

Terje Bjøranger har skrevet en meget troverdig historie om hvordan det kan være for en god del jenter i et visst miljø å vokse opp i Norge.
Gruelig spennende!
Nadia skulle vært død. Hennes to søstre blir brutalt slakta ned.
Æresdrap?
Ja, det er det politiet må finne ut av... - Men ingen tør å si noe. Alle holder tett om hva som foregår i familien.
Nadia forsvinner fra Norge og skolen hun går på. Hun blir holdt innestengt i familiens hus i en liten fillelandsby i Pakistan. Hun får ikke ta kontakt med noen, og føler at hun er i fengsel. Så oppdager hun at familien planlegger å drepe henne, fordi de har oppdaget at hun hadde en norsk (hemmelig) kjæreste.

Forfatteren er en norsk politimann, som har hatt mange slike saker å jobbe med i virkeligheten, så han vet dessverre meget godt hva han skriver om.

Engasjerende, irriterende, overveldende, interessant osv osv osv. Det er sjelden jeg har blitt SÅ engasjert av en bok! Jeg anbefaler alle å lese denne for å få et innblikk i en verden de fleste av oss etnisk norske ikke kjenner til.

Fantastisk bra bok som handler om noe veldig spennende. Klarte ikke legge den fra meg :)

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Min fars hjerne er som en trestamme uten grener; det finnes ingen grener å henge nye tanker på.

Når en tradisjon blir overgrep, er det vel på tide å kvitte seg med tradisjonen?

Å drepe for familiens ære var så hinsides all fornuft at det forble litt science fiction.

Her er en oversikt over alt jeg har lest i 2010

Gjør at jeg kan gå på skattejakt. Her er helgens funn :-)

Krimbøker nyttet til lesing i krimprosjekt!

Bøker som inneholder forbudt kjærlighet

• "Kalifatet" av Terje Bjøranger
  • "Business - kriminalroman" av Terje Bjøranger