Den topphemmelige støvsugeren

av (forfatter), Johan Unenge (forfatter), Tone Aasen (oversetter) og Ivar Nergaard (oppleser).

Lydbokforlaget 2012 CD

Forskningsteamet til støvsugerprodusenten Elektroflax tar inn på Hotell Den gylne kløne for å drive hemmelige tester av sin nye støvsugermodell. Ingen får være tilstede under testene, men familien Rantanen kan likevel bidra med sitt. Dette er den femte boka om familien Rantanen og hotell Den gylne kløne.

Fullt hotell - og suksess for familien Rantanen. Eller ...? "Den topphemmelige støvsugeren" er den femte lydboka i serien Hotell Den gylne kløne!

Endelig ser det ut til å lykkes for familien Rantanen. Hotellet er fullbooket - med det superhemmelige støvsuger-forskningsteamet til Elektrofax. Pappa Roger - forhenværende støvsugerselger - er i fyr og flamme! Kan støvsugerkonferansen være redningen for Ingo, som fortsatt håper at minigrisen Puslingen skal få bo på hotellet? Stort hemmelighetskremmeri og enorme forventninger når hotellforviklingene fortsetter!

Måns Gahrton og Johan Unenges lydbøker anbefales som morsom ferielytting i bilen for hele familien. Lydbøkene passer like godt for seksåringer som for tiåringer og de voksne, og er svært godt innlest av Ivar Nergaard.

NB! «Den topphemmelige støvsugeren» er den siste lydboken vi gir ut i serien om Hotell Den gylne kløne. Det kommer ikke flere lydbøker i serien.

Forlag Lydbokforlaget

Format CD

Serie Hotell Den gylne kløne (5)

Omtalt sted Sverige

En liste over bøkene jeg har lest i 2015. Som barn- og ungdomsbibliotekar går det mye i bøker som passer for den gruppen.

• "Lokes skatt" av Måns Gahrton
  • "Dragetreneren" av Cressida Cowell
  • "Kinomysteriet" av Martin Widmark
  • "Nedtegnelser fra en populær partyjente - NOT!" av Rachel Renée Russell
  • "Fotballmysteriet" av Martin Widmark
  • "Absolutt ukyssa - NB: Dette er IKKE en klissete kjærlighetshistorie!!!" av Nina Elisabeth Grøntvedt
  • "Kyss meg på tirsdag" av Unni Lindell
  • "Diamantmysteriet" av Martin Widmark
  • "Sirkusmysteriet" av Martin Widmark
  • "Nedtegnelser fra et populært liv - NOT!" av Rachel Renée Russell
  • "Hei, det er meg! - ikke la meg bli alene igjen her" av Nina Elisabeth Grøntvedt
  • "Salamandergåten" av Jørn Lier Horst