Den tolvte innsikt

beslutningens time

av (forfatter) og Dag Biseth (oversetter).

Cappelen Damm 2011 Innbundet

Vi følger helten fra de tidligere bøkene og hans venn Will på en farefylt jakt på kunnskap og sannhet som kan redde menneskeheten - et mystisk dokument, oppdelt og spredt over store deler av verden, skal beskrive en ny tilnærming til åndelighet for hele menneskeheten. Men ikke alle er like interessert i å få offentliggjort dette dokumentet.

ISBN13 9788202364243

EAN 9788202364243

Å være åndelig… omfatter også å oppdage en annen og fullstendig annerledes dimensjon med livet, en som utelukkende fungerer på en åndelig måte.

Straks man gjør denne oppdagelsen, innser man at universet er fylt med alle slags tilfeldige møter, intuisjoner og mystiske sammenfall som alle peker mot en høyere mening med våre liv og egentlig med hele menneskets historie.

På et øyeblikk hadde jeg forstått den (større meningen bak selve livet). Hele hensikten med menneskets eksistens var å systematisk formidle den kunnskapen og bevisstheten som var kjent i etterlivet, til den jordiske dimensjon for å bringe begge dimensjoner over i en full enhetstilstand med hverandre og med den guddommelige bevissthet.

Det sto at hver den som kjenner sannheten om sin synkronistiske reise mens vedkommende lytter til sannheten om en annens reise, bidrar til å bygge opp et nytt og mer sannferdig verdensbilde.

Leseliste.

• "Visjonen - om å leve med den nye åndelige bevisstheten" av James Redfield
  • "Shambhalas hemmelighet - på søking etter den ellevte innsikt" av James Redfield
  • "Chakraene - lær deg å balansere kroppens energisentre for bedre helse og økt velvære" av Patricia Mercier
  • "Sjaman på høye hæler - min reise i ukjent landskap" av Gro-Helen Tørum
  • "Ånd og energi - det menneskelige energisystemets språk om hvorfor vi blir syke og veien til helbredelse" av Caroline Myss
  • "Den tiende innsikt - om å holde fast på visjonen" av James Redfield
  • "Du har kraften i deg - "hver og en av oss har uendelige muligheter på alle livets områder"" av Louise L. Hay
  • "Vekk din indre healer - gjenskap forbindelsen til universet ved hjelp av de nye energifrekvensene" av Eric Pearl
  • "Suksessens sju åndslover - slik får du hjelp til å oppfylle drømmene dine" av Deepak Chopra
  • "Himmelske samtaler - bok 3" av Neale Donald Walsch
  • "Du kan helbrede ditt liv" av Louise L. Hay