Den svarte guden

bind 2

andre bok om Elvegudens utvalgte

av (forfatter) og Liv Margareth Alver (oversetter).

Eide forlag 2001 Innbundet

Den mektige Elveguden har kommet ned fra fjellet og ut i det store havet. Utenfor Elvegudens områder samler guder og underlige ånder seg til opprør. Hezhi, Elvegudens datter, og bondesønnen og krigeren Perkar har flyktet fra byen Nhol og inn i dette ukjente slettelandet bortenfor Elvens makt. De må bort fra Elvegudens grep, men selv ikke her hvor fremmede folkeslag og guder rår, er de i sikkerhet når han tar i bruk all sin styrke for å hente Hezhi tilbake. Bare Svarteguden vet hvordan Hezhi kan overvinne Elven og for alltid være fri fra hans makt. Svarteguden er imidlertid uberegnelig og full av list og svik. Å stole på ham kan føre Hezhi inn i enda større fare, det vet Perkar bedre enn noen.

Forlag Eide forlag

Utgivelsesår 2001

Serie Eides fantasy og science fiction-serie

Genre Fantastisk litteratur

• "Museet for stjålne minner - del 2" av Ralf Isau
  • "Legenden om Atlantis - bok 2" av Stephen R. Lawhead
  • "Legenden om Atlantis - bok 1" av Stephen R. Lawhead
  • "Der gudene dør - horngudens tale" av Bjørn Andreas Bull-Hansen
  • "Kraften som bevarer - første krønike om Thomas Covenant den vantro" av Stephen Donaldson