Den supre boka om Mummitrollet

av (forfatter), Tove Jansson (forfatter), Noomi Hebert (forfatter), Jari Rasi (illustratør), Ilkka Ruokola (illustratør), Henning Hagerup (oversetter) og Espen Hagerup (oversetter).

Cappelen 2004 Innbundet

Boka inneholder seks historier fra Mummidalen. Lille Mys dragereise: En dag får Sniff øye på noe som har satt seg fast i et tre. Det viser seg å være en drage, og etter noen reparasjoner vil Lille My forsøke å fly på dragen. Eventyret på Hattifnattøya: Mummitrollet finner en gammel båt på stranden, som alle drar ut på tur i. Sniff går seg vill: Sniff er ikke bra og vil gå hjem alene. Men det er ikke lett å finne veien. Sniff finner en grotte: Sniff og Mummitrollet har en fin dag sammen etter at de finner en grotte. Mummitrollet og stjernene: Mummipappa forteller Mummitrollet om stjernene på himmelen. Plutselig river stjernebildene seg løs fra himmelen og begynner å danse for dem. Mummitrollet og delfinen: Mummitrollet finner en delfin på stranda. Den må ut i havet igjen og Mummitrollet og Snusmumrikken hjelper til. Så blir de med delfinen på eventyr.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2004