Den sommeren pappa ble homo

Aschehoug 2012 Innbundet

Hysterisk morsomt om campingferie som ikke går helt etter planen. Vi møter Arvidsjaur og pappaen hans, som har oppført seg merkelig siden mamma stakk av med sin litt for personlige trener. Og nå tilbringer de sommerferien i en gammel campingvogn på et dødt sted langt ute på landet. Den eneste noenlunde jevnaldrende der er Indiane, som egler seg innpå Arvidsjaur fra første stund. Enda verre er det at hun har en pappa som går veldig mye i bar overkropp og er veldig homo. Og han kommer veldig mye på besøk til pappa ...

ISBN13 9788203255168

EAN 9788203255168

Endre Lund Eriksen er god til å skrive om viktige temar på en morsom og lettfattelig måte. Nå har han gjort det igjen. Herlig om Arvidsjaur (!) og Indiane, 12 år, den sommeren da pappaene deres ble litt sånn kjærester. En uvant situasjon kan du trygt si - og hva med følelsene de har for hverandre? Men virkelig komplisert blir det ikke før Arvids bestevenn Frank dukker opp... Veldig viktig bok i en tid da "homo" er av de mest brukte skjellsord blant unger i barneskolealder!

Vill spenande alsåååå :)

Lydbok. En slags dagbok, skrevet på uteplassen. Artig ide til bok

Digger at Endre Lund Eriksen skriver om ting som altfor mange av oss mener unger ikke tåler. Om det er sex, barnevern eller homo-pappaer.
Denne boka er full av Eriksens uforlignelige humor, samtidig som det er mye alvor. Det er nemlig ikke så lett å venne seg til at pappa er homo, når man selv fortsatt er prepubertal og syns alt som har med kjæresterier er bare skikkelig ekkelt.

"Så langt har jeg bare vært forelska i gutter, men det kan jo hende jeg forelsker meg i ei jente en gang. Jeg er bare 12 år, det er litt tidlig å vite!"

Og så ropte vi ut framtidsdrømmer til fjellene.
-BLI SPISS PÅ LIVERPOOL! kauka jeg.
-DRA PÅ UTVEKSLING TIL USA! ropte Indiane.
-DRA TIL DISNEYLAND! ropte jeg.
-BLI MED! ropte Indiane.
-FOR HVA SLAGS PARTI?!
-MITT EGET!

Oppdaget tilfeldig hvor mange bøker som starter med Den, samtidig som bøkene har helt ulike historier å dele.

Lista er ikke sortert på noen måte.

• "Hått" av Åsa Anderberg Strollo
  • "Midt i svevet" av Arne Svingen