Den som tier ; Vargtimen

av (forfatter) og Liv Røsjø Sande (oversetter).

Bladkompaniet 2001 Heftet

Den som tier: Emma var fet, invalid og uendelig krevende. Hennes mann følte seg som en fange, men han måtte holde ut, måtte tie om hemmeligheten de hadde sammen. Ved en skjebnens ironi skulle hans innerste ønske likevel gå i oppfyllelse, som et mord. Vargtimen: Felsbury var en typisk engelsk småby, kjedelig og trygg. Men noen i byen lengtet bort fra det rolige livet, søkte spenningen, og plutselig var Felsbury blitt en farlig by. Skrekken og uhyggen vokste for hver natt og alle mistenkte alle.

MARGARET YORKEer en av Englands store krimdronninger. Siden debuten har hun skrevet et 30-talls romaner, og hun er en mester i å skildre forbrytelser, ondskap og grusomhet bak idyllens fasader.
DEN SOM TIEREmma var fet, invalid og uendelig krevende. Hennes mann følte seg som en fange, men han måtte holde ut, måtte tie om hemmeligheten de hadde sammen. Ved en skjebnens ironi skulle hans innerste ønske likevel gå i oppfyllelse - som et mord...
VARGTIMENFelsbury var en typisk engelsk småby, kjedelig og trygg. Men noen i byen lengtet bort fra det rolige livet, søkte spenningen, og plutselig var Felsbury blitt en farlig by. Skrekken og uhyggen vokste for hver natt og alle mistenkte alle.

Forlag Bladkompaniet

Utgivelsesår 2001