Den som graver en grav

av (forfatter) og Silje Beite Løken (oversetter).

Cappelen 2008 Innbundet

Like ved et nytt spa-hotell på Snæfellsnes i Island, skjer et mord, og de ansatte hører stadig merkelige lyder. De mener noen går igjen. Advokaten Thora Gudmundsdóttir blir engasjert for å bistå hotelleieren i å heve kjøpet. Gjennom dette arbeidet blir hun også involvert i mordeterforskningen. Hun leter etter svar på hvordan hendelser i fortiden, og et mord på en ung kvinne i 2006 kan ha noe med hverandre å gjøre. Dette er den andre romanen om advokaten Thóra Gudmundsdóttir.

Like ved et nytt spa-hotell på idylliske Snæfellsnes i Island skjer et uhyggelig og blodig mord, og de ansatte føler seg utrygge fordi de stadig hører merkelige lyder. De mener noen går igjen på stedet.
Den driftige advokaten Thora Gudmundsdóttir blir engasjert for å bistå hotelleieren i å heve kjøpet siden han mener å ha kjøpt hotellet under falske forutsetninger. I arbeidet sitt blir Thóra også involvert i mordetterforskningen og leter etter svar på hvordan hendelser i fortiden og et mord på en ung kvinne anno 2006 kan ha noe med hverandre å gjøre. Det dukker opp dystre hemmeligheter, og i tåken lurer fortellinger om sjeler som ikke finner hvile.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788204138323

EAN 9788204138323

Genre Krim

Omtalt sted Island

Krimromaner jeg har lest de siste åra der handlinger foregår på øyer i vest og/eller vanskelig tilgjengelige steder i vest. For eks. Shetland, Island og steder som blir/er utilgjengelige pga for eksempel tidevann etc. Eller steder i vest som bare er sære...
Tidsmessig foregår romanene på lista i vår samtid sånn cirka.
Lista er ordna alfabetisk og seriene er ordna i handlingens kronologiske rekkefølge.

Har forundret meg hvor mange det egentlig er. Dette er bare et utvalg av alle jeg har snublet over.

Bøker (ikke inkludert fagbøker/pensum) jeg leser i 2011 :-)

Ei liste for min egen del, for å få ein oversikt over kva eg faktisk les i løpet av eit år ;)

Bøker jeg har lest i 2013

• "Aske" av Yrsa Sigurdardóttir