Den som gir seg, er en dritt!

av (forfatter) og Thomas Jacobsen (medforfatter).

Libretto forl. 2015 Innbundet

Thomas Jacobsen er den unge idrettsgutten fra Fredrikstad som ble alvorlig skadet i en innebandykamp. En meningsløs takling sørget for at han ble lammet fra livet og ned. Men Thomas er ikke den som gir seg. Henvist til rullestolen satset han nå på kjelkehockey, og kom på det norske landslaget. Under en landskamp i Canada smalt det igjen. Denne gangen ble han lammet fra halsen og ned. Heldigvis viste det seg at denne skaden kunne reverseres, mens den første er permanent. Nå gikk Thomas inn for alpint, på sitski, og ble tatt ut i den norske troppen til Paralympics i Sotsji. Boken forteller hele historien fra Thomas' egen synsvinkel. Den er skrevet av journalisten Jens O. Simensen, som også skrev boken om Dagfinn Enerly, solgt i over 30 000 eks. Dagfinn har til gjengjeld skrevet et flott forord i boken om Thomas Jacobsen.
I dag jobber Thomas som maskinfører i et steinbrudd på en øy utenfor Helgeland, 14 dager "på" og 14 dager "av". Han har rosende ord om NAV i Oslo og Nordland, som har bidratt til å tilrettelegge for dette. Hans motto, som kommer tydelig fram i denne boken, er "Alt er mulig!"
NB: Lettlest- og storskriftbok, støttet av "Leser Søker Bok"

Forlag Libretto forl.

Utgivelsesår 2015

Genre Personlige beretninger

Omtalt person Thomas Jacobsen

Oppdaget tilfeldig hvor mange bøker som starter med Den, samtidig som bøkene har helt ulike historier å dele.

Lista er ikke sortert på noen måte.