Den skjeve mynten

av (forfatter), Karl James Mountford (illustratør) og Lisa Vesterås (oversetter).

Aschehoug 2017 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Under London eksisterer en verden hvor helt normale gjenstander gjør veldig uvanlige ting.

Når bestemoren til Ivy Sparrow blir kjørt til sykehuset i all hast, aner ikke hun eller storebroren Seb hva de har i vente. Tilbake hos bestemoren har huset blitt vendt på hodet, en svevende fjær risser inn beskjeder i veggen og to politiinspektører med merkelige uniformer står utenfor og veiver med dobørster. For å komme seg unna hoppe Ivy og Seb ned i kofferten til en rar gutt som hevder han kan redde dem.

Plutselig befinner de seg i Lundinor, et marked under London hvor uvanlige mennesker selger og bytter uvanlige ting: belter som får deg til å fly, yoy-er som er våpen. Ivy og Seb finner fort ut at vanlige, som dem selv, ikke er velkomne i denne uvanlige verdenen. Når de avslører en familiehemmelighet som er like skamfull som den er utrolig, skjønner de at det er mer ved bestemoren enn de noen gang har forestilt seg. Med de uvanlige i hælene og en veldig uvanlige vekkeklokken, som teller ned tiden til foreldrene deres skal dø, må Ivy og Seb finne en vei ut, komme seg hjem og redde foreldrene sine og bestemoren sin før det er for sent.

Utgivelsesår 2017

ISBN13 9788203261770